Výskumníci zistili, že ženy oceňujú oveľa viac samotné dielo a muži sa sústredia skôr na to, kto je autor a či je dielo pravé.

Štúdia Michiganskej štátnej univerzity je prvá, ktorá skúmala, aká dôležitá je "značka" autora pre bežného človeka hodnotiaceho umelecké dielo.

Výskum by mohol mať veľký vplyv na mnohomiliardový trh s umením a na iné odvetvia ako sú potravinárstvo alebo móda, domnieva sa britský denník Daily Mail.

Stephanie Mangusová, ktorá výskum viedla, mala k dispozícii 518 ľudí, ktorým ukázala dve neznáme maľby s vymyslenými životopismi umelcov.

Niektorí účastníci si prečítali životopis, ktorý charakterizoval umelca ako autentického - inými slovami celoživotného jedinečného maliara. Iným zas ponúkli životopis bežného maliara, ktorý sa začal venovať umeniu len prednedávnom.

Ak bol umelec charakterizovaný ako autentický, účastníci mali oveľa priaznivejší dojem z  autora aj diela. Naznačili, že sú ochotní maľbu kúpiť a zaplatiť za ňu aj vyššiu cenu.

Muži pritom brali viac do úvahy "značku" autora, teda faktor, ktorý im bol známy, keď dielo hodnotili. Ženy si tiež všímali autentickosť autora, ale oveľa významnejším ukazovateľom bolo pre ne dielo samotné.

"Ženy sú ochotnejšie prejsť komplikovaným procesom samotného hodnotenia umeleckého diela," hovorí Stephanie Mangusová, "zatiaľ čo muži si povedia - tento chlapík je veľký umelec, tak si jeho prácu kúpim".