Cvičenie vyšľachtené fyziológom
Angličáky, v originálnom názve burpees, predstavujú cvičenie, ktoré vynašiel ako skvelú techniku na posilnenie celého tela americký fyziológ Royal M. Burpee v roku 1930. Dnes má už viac ako 90 rokov, ale ide o stále jeden z najúčinnejších cvikov, ktoré podporia dosahovanie športových cieľov. Pýtate sa akých? Akýchkoľvek. Či ide o nárast výbušnosti, stratu tuku, nárast svalov, zlepšenie kondície, odpoveď je rovnaká: robte angličáky.

Všetko v jednom
Angličáky sú vnímané ako cvik, ale v podstate ide o sériu cvikov v jednom balení. Je to ako malý kruhový tréning v kompaktnom balení. Angličáky precvičia celé telo. Je pri nich nutné zapojiť prakticky každý sval v tele. Preto sú také náročné a zároveň také prospešné pre celé telo. V angličákoch sa dokonca podarilo nájsť správny pomer medzi silovým cvičením a kardio výkonom, takže umožňujú budovať svaly a páliť tuky súčasne. Vzhľadom na rýchly vzostup srdcovej frekvencie sú aj skvelým tipom na HIIT cvičenie. Pritom ich môžete vykonávať kdekoľvek.

Špičkový kompenzačný cvik
Angličáky zvyšujú ohybnosť aj pevnosť celého tela. Preto sú unikátnym doplnkovým športom ku každému inému športu ako beh, joga či cvičenie v posilňovni. Zvyšujú ohybnosť, pružnosť aj pevnosť tela i koordináciu. Ak začnete s angličákmi, váš život sa zmení. Tak ako to potvrdzuje Craig Peters ktorý začal  1. januára 2016 s jedným angličákom a každý deň pridával jeden. Na konci roka odcvičil 366 angličákov, čím sa dostal na ročnú bilanciu šialených 67 527 angličákov za rok. Jeho život sa zmenil. Aj telo. Prešli bolesti chrbtice, je štíhly a vo výbornej kondícii.

Indikátor zdravia
Angličáky sú veľmi dobrým indikátorom vašej kondície. Čím viac angličákov dokážete počas troch minút spraviť, tým lepšie na tom vaše srdce je. Štúdia z roku 2019 publikovaná v časopise Journal of Human Kinetics analyzovala tisíce účastníkov a zistila, že priemerný muž dokáže odcvičiť 47 až 66 angličákov za tri minúty, zatiaľ čo priemerná žena 37 až 60. Ako na tom ste vy?

Jednoduché začať, ťažšie vydržať
Angličáky sú na prevedenie jednoduché. Začínate v stojí. Spravíte drep a z neho odkopnete nohy dozadu tak, že sa dostanete do pozície dosky. V nej spravíte klasický kľuk. Po ňom nohy opäť pritiahnete do drepu, z ktorého priamo vyskočíte. A začnete odznova. Cvik sa zdá jednoduchý, ale s každým ďalším výskokom náročnosť stúpa. Oplatí sa však vytrvať.