To sa týka ľudí, ktorý majú normálnu, vyváženú stravu. Samozrejme ak niekto konzumuje sedemkrát do týždňa na raňajky, obed a na večeru desať deka tresky s dvoma bielymi rožkami, deficit sa môže vytvoriť. Väčšina ľudí má však v dnešnej dobe v pestrej a ľahko dostupnej strave dostatok vitamínov. Napriek tomu sa mnohí cítia neistí a dobrému zdraviu chcú dopomôcť vitamínovými doplnkami.

Pri niektorých zdravotných problémoch môžu byť vitamínové doplnky prínosom. Ak ste lekár a presne viete, čo vám je, čo vám pomôže, v akom množstve a s čím to môžete skombinovať. Ak si povedzme dávkujete priveľa vitamínu C, môže to ovplyvniť hladiny medi, dôležitej napríklad pri kontrolovaní funkcie mnohých enzýmov.

Presne určiť všetky funkcie vitamínov, minerálov a ich vzájomné interakcie je vskutku náročná úloha. Napriek tomu niektorí výrobcovia tvrdia, že našli ten správny kľúč, čo a ako by sme mali v našom organizme dopĺňať a na trh dodávajú kombinácie aj dvadsiatich rôznych minerálov a vitamínov.

Obavy z užívania vitamínových preparátov vyjadrili aj vedci z University of Warwick a Johns Hopkins School of Medicine v Baltimore. Svoje tvrdenia podopierajú niekoľkými štúdiami. Podľa troch z nich, pričom jedna analyzovala až 24 predchádzajúcich štúdií zahŕňajúcich 450-tisíc ľudí, nemá užívanie vitamínov žiadny priaznivý vplyv na úmrtnosť.

Ďalšia štúdia upozorňuje na to, že u šiestich tisícok starších ľudí, ktorí brali vitamínové doplnky dvanásť rokov, nedošlo k zlepšeniu ich poznávacích funkcií. Podobne nezistili ich prínos ani u 1700 mužov a žien so srdcovými problémami, ktorých sledovali počas piatich rokov.

K vitamínom, ktorých dopĺňanie má svoje opodstatnenie patrí napríklad kyselina listová, čiže vitamín B9, určený pre ženy, ktoré plánujú bábätko alebo sú už tehotné. Ďalším všeobecne odporúčaným je vitamín D, a to pre malé deti a ľudí nad 65 rokov, či ľudí, ktorí z akýchkoľvek dôvodov netrávia dostatočný čas na slnku.