Nechty
Pozrite sa na svoje nechty a skontrolujte ich kvalitu. Je známe, že slabnú bez nedostatku železa a pri jeho nízkej úrovni sa lámu, štiepia a pôsobia slabo. Telo sa železom dobíja zo živočíšnych mäsových zdrojov, ale tiež vegetariánskych - na tanieri by z času na čas nemali chýbať špenát či cícer.

 

Krvný tlak
Možno ste ani netušili, že vedci výskumami prepojili zvýšený krvný tlak s nedostatkom vitamínu D. Tento prvok síce väčšina z nás nemá na dostatočnej úrovni, ale ak je ho až príliš málo, telo reaguje. Okrem iného aj spomínaným zvýšením krvného tlaku.

Svaly
Milovníci športu zrejme vedia, ako sa na tele podpisuje pokles draslíku. Spôsobuje svalové kŕče, ktoré po zlepšení stravy a doplnení minerálu ustúpia. Okrem vypotenia draslíka ho možno stratiť aj hnačkami a zvracaním. Rýchlou dobíjacou bombou sú napríklad banány.

Únava
Za únavou tela, samozrejme, môže stáť množstvo faktorov, ale jedným z nich je aj nedostatok vitamínu C. Podľa výskumov sú fajčiari náchylnejší na jeho nízku hladinu, dokonca aj tí pasívni. Céčko je vhodné doplniť nielen tabletkami, ale najmä čerstvými plodmi, ako sú citrusy, rajčiny či brokolica.

Kosti
Možno si častejšie zlomeniny a únavu kostí spájate hlavne so starobou, ale aj mladý človek, ktorý nemá dostatok vápnika, môže trpieť. Kosti dosahujú svoj vrchol okolo tridsiateho roku života a po ňom je preto ešte dôležitejšie dbať na zdroje vápnika. Mliečne výrobky či tofu sú najjednoduchšou voľbou.

Vlasy a pery
Ak uvažujete, čo je s vaším telom, keď stále trpíte na popraskané kútiky či opary, odpoveďou môže byť aj absencia vitamínu B, najčastejšie B6. Prejavuje sa práve oslabenou imunitou, herpesmi či kútikmi, celková absencia Béčka sa podpisuje aj pod nekvalitou vlasov. Preto je vhodné skontrolovať, či máte dosť hrášku, lososa alebo banánov na svojom tanieri.