MENU
Menu
Sladkosť.

Zdravie Sladké, ale zdravé: 20 chuťoviek, ktoré ste ešte možno neochutnali

Ak niekto hovorí, že nemá rád, sladké, ostáva len ticho závidieť. Väčšina je na tom presne opačne a už vôňa niečoho čokoládového spúšťa sliny. Aby ste však na svoju neresť nedoplatili kilami či zdravím, treba si vyberať. Regály s cukrovinkami nechajte bokom a vy si dajte niečo kvalitnejšie.

Keď ovocie nestačí
Najrýchlejším tipom, ako zahasiť chuť na niečo sladké, je dať si ovocie. Nad týmto však napríklad také deti len prevrátia oči, dospelí to ešte možno skúsia, ale... Ale niekedy to proste nestačí. Preto si ovocie vylepšite a vyrobte z neho doslova dezert. Môžete krájať, polievať či plniť, máčať, takisto posýpať aj kombinovať. Vyskúšajte napríklad:

-banánové kolieska s mandľovým maslom
-bobuľové ovocie s jogurtom a medom
-jahody s riccotou
-strúhané jablko so škoricou a ovsenými vločkami

-ovocné "kože" sladené medom
-jahody v kvalitnej čokoláde
-ovsenú kašu s arašidovým maslom

Varte sladko, ale zdravo
Nápadov na výrobu vlastných zdravých pochutín je množstvo a pokojne sa môžete pustiť aj do pečenia. Samozrejme, keďže chceme všetko o trochu lepšie, ako bežne ponúkajú obchody, treba vynechať pšeničnú múku, rafinovaný cukor i stužené tuky. Možno by niekto nesúhlasil, ale aj bez tohto dokážete v rúre či mimo nej vyčarovať hotový sladký zázrak. Skúsiť môžete:

-lievance z banánu, vajíčka a pomletých ovsených vločiek
-nepečené guľôčky z arašidového masla, medu, ovsených vločiek a sušeného mlieka
-kokosové jednohubky zo strúhaného kokosu, kokosového oleja a poliate čokoládou
-sušienky z tvarohu, vločiek, banánu a medu

-avokádovú penu s banánom, kakaom a kokosovým mliekom
-banánový chlieb
-čokoládový koláč z banánu, kakaa a vajíčka posypaný orechmi
-ovocné fit tyčinky zo sušených plodov, datlí a kokosového oleja

Už ste skúšali mrazenie?
Pre mlsné jazyky je tu aj nápad s mrazením. Výhodou takto pripraveného dezertu - teda okrem chuti - je aj to, že sa konzumuje pomalšie, a tým pádom toho človek nezje až tak veľa. Ak ale použijete zdravé a kvalitné suroviny, netreba sa báť, ak by ste si dali o jednu či dve porcie viac. Čo všetko si môžete pripraviť a nachystať do mrazničky, aby ste si neskôr pochutili?

-čokoládové košíky plnené arašidovým maslom
-hrozno poliate medom
-jahody v gréckom jogurte na paličke

-datle plnené arašidovým maslom a posypané škoricou
-banán v čokoláde a orieškoch
 
Dobrú chuť!