Cottage cheese
Táto pochúťka na pomedzí tvarohu, jogurtu a syru má výnimočné vlastnosti. V nedávnej štúdii na Florida State University preskúmali ľudí, ktorí si dali cottage cheese 30 až 60 minút pred spaním. Efekt bol prekvapivo dobrý. Nízky obsah cukrov a vysoký obsah bielkovín mali priaznivý vplyv na metabolizmus a regeneráciu svalov. A to nie je všetko. Tryptofán a ďalšie aminokyseliny pomáhali zlepšiť kvalitu spánku. Ide o skvelého zaháňača nočného hladu aj podporu rastu vašej svalovej hmoty.

Celozrnné sušienky s hummusom
Dvojkombinácia, ktorá zasýti žalúdok aj pohladí chuťové bunky. Vláknina a cukry zo sušienok vás zasýtia a bielkoviny z cíceru sú správnou voľbou na dostatok energie pre svaly počas spánku. Prečo však práve hummus? Pretože, jeho hlavnou zložkou je cícer, ktorý obsahuje aminokyselinu tryptofán a tá, ako už vieme, pomáha pokojnému spánku. Omnoho viac ako pohár piva pred spaním.

Popcorn
Je to super pochúťka, ktorá je vhodná večer hlavne po športe. Ak napríklad behávate, nemusíte si robiť výčitky ani kvôli soli, ktorú si telo po dlhých kilometroch behu priam žiada. Popcorn je však pre telo vhodný aj z inej stránky. Obsahuje vlákninu, ktorá podporuje dobré zdravie tráviaceho traktu. Popcorn výborne zasýti, ale ak ho pripravíte horúcim vzduchom, a nie v oleji. Vtedy má len 30 kalórií na šálku. A to neuškodí ani pred spaním.

Grécky jogurt
Málo tuku, cukru, ale veľa bielkovín a zdravé baktérie. Pozor je však potrebné si dávať na originálne grécke jogurty. Používajú špeciálne baktérie, ktoré sú pre naše telo najlepšie. Vyhnite sa jogurtom gréckeho typu. Je to len imitácia. Ako už viete, imitácie nikdy nemajú výhody originálu.

Baby mrkva
Ak potrebujete pred spaním zažiť slastný pocit chrumkania, uspokojí ho aj baby mrkva, nielen zemiakové lupienky. Mrkva má mnoho vlákniny, vitamínu A, aj draslíka. Zasýti, chrumká a betakarotén zaručuje sladké sny.