Suchá pokožka
Vitamín A je jedným z hlavných prvkov, ktoré telo potrebuje na opravu kožného tkaniva a následne ho udržuje hydratované. Veľmi častým príznakom nedostatku vitamínu A je výskyt ekzému, ktorý sa objavuje, keď je pokožka tak suchá, že sa červenkasto zafarbí, ako keby ste sa niekde odreli.

Nočná slepota
Tento signál je jedným z najčastejších. Je tiež známy ako nyktalopia a ide o problém s očami, ktorý sťažuje videnie v tme. V slabo osvetlených prostrediach je ostrosť zraku znížená a človek nedokáže rozoznávať tmavé obrazy.

Akné
Ako sme uviedli vyššie, vitamín A je jedným z dôležitých opravárov kožného tkaniva. Ak je ho málo, môžete mať suchú kožu a telo začne produkovať nadmerné množstvo mazu, kvôli ktorému vznikajú pupienky. Preto sa vitamín A odporúča používať na liečbu problémov súvisiacich s akné.

Zhoršené hojenie rán
Telo má tendenciu liečiť rany v krátkom čase vďaka produkcii kolagénu. Tento proteín sa nachádza v zdravých organizmoch a vďaka nemu sa hojí koža. Vitamín A pomáha pri jeho tvorbe. Ak si všimnete, že vaša pokožka má problémy s hojením rán, mali by ste sa uistiť, že konzumujete dostatok potravín s vitamínom A ako je mrkva, pomaranče, mlieko a červené mäso.

Suché oči
Jedným z najdôležitejších príznakov nedostatku vitamínu A je zhoršená tvorba sĺz, ktoré majú zvlhčovať očné buľvy. Dlhodobé neriešenie problému so suchými očami pritom môže viesť až k oslabeniu rohovky a strate zraku.

Ktoré jedlá obsahujú vitamín A?
Vajcia: Varené vajíčko obsahuje osem percent odporúčanej dennej dávky vitamínu A.
Losos: V 100 gramoch je potrebných 149 percent odporúčanej dennej dávky vitamínu A.
Špenát: V uvarenej šálke je 105 percent odporúčanej dennej dávky vitamínu A.
Sladké zemiaky: Ide o jeden z najlepších zdrojov vitamínu A, pretože v jednom šálku je 122 percent odporúčanej dennej dávky.
Mrkva: V jednej šálke je 148 percent odporúčanej dennej dávky vitamínu A.