MENU
Menu
zdroj: Shutterstock
a

Zdravie Overené cviky, ktoré vám doma zmenšia brucho za desať minút denne

Na cestu k pekne vyrysovaným buchtičkám na bruchu vám stačí denne minút denne. Každý totiž môže mať vytiahnuté brušné svaly do priestoru. Stačí vymazať tuk, ktorý ich obklopuje. Voľbou správnych cvikov to zvládne každý.

Ideálna kombinácia spaľovania a budovania
Každý kto chce spáliť tuk, potrebuje aj budovať svalovú hmotu. Tá mu totiž zvýši bazálny metabolizmus a aj kopčeky buchiet budú vyzerať omnoho lepšie, ak ich „prifúknete“, ako keď len schudnete a začnete vyzerať podvýživene. Preto je základom vytvoriť kombináciu cvikov na posilnenie brušných svalov a vypálenie tuku okolo nich.

Bočný plank plus skákanie
Základom je vydržať v dobrom planku 60 sekúnd a následne jednu ruku zdvihnúť k stropu, čím sa dostanete na bočný plank a vydržte 15 sekúnd. Rovnaký čas aj na druhú stranu. Potom si dáte 30 sekúnd skákania a drepov na rozprúdenie srdcovej frekvencie. Tým začnite spaľovať a plankom budujete pevné jadro. Opakujte trikrát po sebe.

Mostík nie je len pre dámy
Muži sa boja robiť mostík, považujú ho za ženský cvik. Lenže preto majú ženy krajšie brušká. Okukajte tento trik na štíhly pás aj vy. Spravte poctivý mostík a držte ho 30 sekúnd s 15 sekundovou prestávkou. Toto opakujte päťkrát. Ideálne je po každom mostíku dať aj dve minúty angličákov. Kombinácia, ktorá preverí vašu kondičku a vypraví vás správnym smerom ku krásne tvarovanému bruchu.

Formovanie o stenu
Poviete si, že je jednoduché držať telo vzpriamené, ak máte chrbát opretý o stenu. Tak si to skúste. Základným cvikom je oprieť sa o stenu a klesnúť do polohy, akoby ste sedeli na stoličke. Teda stehná sú rovnobežne s podlahou a pod kolenami máte uhol 90 stupňov. Vydržte však takto 60 sekúnd. Potom si môžete oddýchnuť 30 sekúnd. Celý proces trikrát zopakujte. Na zvýšenie srdcovej frekvencie použite výskoky na lavičku. Alebo spravte rýchlych tridsať drepov.

Brušáky do strán
Maximálne chudnutie brucha prináša cvik, ktorý kombinuje posilnenie aj spaľovanie tuku v jednom. Ľahnete si na chrbát a zdvihnete lopatky nad zem. Polohu nedržíte krkom a chrbtom, ale silou brušných svalov. Ruky dajte pred seba a striedavo sa dotýkajte ľavého a pravého členku. Aspoň minútu. Oddych? Ten si doprajete tak, že sa dáte do planku a 30 sekúnd budete priťahovať čo najrýchlejšie kolená k bruchu, akoby ste bežali. Toto si dajte trikrát a vaše brucho po pár mesiacoch nespoznáte.