MENU
Menu

Zdravie Nenechajte si pokaziť leto: Pozrite sa, ako sa chrániť pred prechladnutím

Žiariace slnko, horúčavy, letná pohoda a idylku vám nečakane preruší nepríjemné prechladnutie. Letné prechladnutie je pomerne bežná vec, ale dá sa mu vyhnúť. Ak si nechcete skaziť leto, pozrite sa, ako sa môžete pred prechladnutím ochrániť.

Nenechajte si pokaziť leto: Pozrite sa, ako sa chrániť pred prechladnutím
Vyhýbajte sa klimatizovaným priestorom
Vysoký rozdiel, medzi vonkajšou a vnútornou teplotou škodí ľudskému organizmu. Rozdiel medzi teplotou v aute, v dome, či v iných priestoroch by nemal byť väčší, než päť stupňov. V lete by ste sa preto mali vyhýbať prehnane klimatizovaný priestorom, v ktorých je teplota výrazne nižšia, než vonku. Ďalší spôsob, ako vám klimatizácia v lete môže uškodiť, je to, že vysušuje sliznice v nose v hrdle, čo zvyšuje náchylnosť na prechladnutie.

Neprehliadajte ich: Príznaky, že vaše srdce nie je v poriadku 

Poriadne si umývajte ruky
Vírusy letného prechladnutia sa neprenášajú iba vzduchom, ale aj kontaktne. Preto je dôležité si často umývať ruky a to najmä po použití toalety. Dbajte na hygienu rúk aj na letných festivaloch, výletoch v prírode i na dovolenke.

Umývate si počas sprchovania nohy? Možno úplne zbytočne

Posilnite si imunitu
Využite sezónu ovocia a doprajte telu vitamíny prirodzeným spôsobom. Keď budete mať silnú imunitu, vaše telo bude odolné voči chorobám.

12 jedál s prekvapivými účinkami na telo: Vedeli ste, čo s vami robia pukance?

Nepreťažujte sa
Leto láka k tomu, aby ste sa viac vyhýbali a doslova dobehli aj to, čo ste v zime presedeli. No ak budete cvičiť viac, než vaše telo znesie, môžete veľmi jednoducho skončiť v posteli s prechladnutím. Preto treba prestať, keď telo hlási, že má dosť. Pokiaľ budete mať pri športovej aktivite iba upchaný nos, prípadne trochu zdurené hrdlo, je to v poriadku a môžete cvičiť ďalej. Ale ak budete lapať po dychu a pociťovať svalovú slabosť, mali by ste zvoľniť, dopriať si oddych a dať si na niekoľko dní prestávku od cvičenia.

DISKUSIA
9.6. 2019 20:00
Diskusia