Z najnovšieho výskumu, ktorý zverejnil britský denník Daily Mail, vyplýva, že sa stávame technologickými "závislákmi".

Neuveriteľných sedemdesiatštyri percent z Britov vo veku od šestnásť do dvadsaťštyri rokov si chce brať mobil so sebou doslova všade.

Štúdia, ktorá sa zameriava na vplyv digitálneho rozvratu spoločenskej a ľudskej psychológie, ukazuje, že mladí ľudia sa nesprávajú alebo nerozmýšľajú takým spôsobom ako pred desiatimi rokmi.

Nepoužívajú mobily len na to, aby si zavolali priateľom a rodine, ale obsesívne sa ne spoliehajú a pociťujú nepokoj, ak ich nemajú pri sebe.

Sociálne médiá taktiež podporujú u mladých ľudí narcizmus, keď polovica respondentov priznala, že zverejnila na webe niečo so zámerom vyvolať špecifickú reakciu od priateľov.

Dnešná mládež má tiež väčšie sklony predvádzať sa, provokovať odozvu a dokonca klamať na sociálnych sieťach.

Takmer tretina pripúšťa, že vo svojich statusoch preháňa - a väčšinou ide pri tom o ženy.

Zo štúdie tiež vyplýva, že šesťdesiatosem percent ľudí si na sociálnych sieťach prehliada profily expartnerov a sedemdesiatpäť percent sa domnieva, že sociálne médiá môžu ničiť vzťahy.

Výsledky tiež ukazujú, že používanie mobilov úplne posunuli hranice spoločenskej akceptovateľnosti - takmer dve tretiny uviedli, že si kontrolujú telefón, aj keď si vyjdú s kamarátmi alebo kolegami a v konverzácii nastane pauza.

Až sedemdesiatdeväť percent osôb sa nazdáva, že je prípustné brať si so sebou mobil na toaletu a ešte o dve percentá viac ľudí súhlasí s tým, že je v poriadku používať mobil v tichých zónach ako je vlak či knižnica.

Inak sa správame aj na pracovisku - dvadsaťdeväť percent opýtaných považuje za akceptovateľné, keď telefonujú počas pracovného stretnutia.

"Za ostatných desať rokov vplyv mobilných telefónov a sociálnych médií zmenil dramaticky ľudskú psychiku. A vzhľadom na to sa musí tiež meniť aj marketing," konštatuje hovorca spoločnosti Havas Media, ktorá mala štúdiu na starosti.