MENU
Menu
Bolesť hlavy.

Zdravie Menej známe triky proti bolesti hlavy: Číslo tri ste isto neskúšali

Bolesť hlavy vie poriadne znepríjemniť deň. Kým štatistiky udávajú, že trpí polovica dospelých, a to minimálne raz za rok, migrenici by za takúto frekvenciu boli vďační. Žiaľ, u niekoho sa bolesti ozývajú oveľa častejšie a sú naozaj nepríjemné.

Pomoc v podobe tabletky je tým najvyužívanejším riešením, pomáha aj spánok, esenciálny olej či kofeín. Okrem týchto rýchlych pomocí však možno skúsiť aj...

1. Kúpeľ na nohy
Kto by povedal, že hlavu možno liečiť cez nohy? Skúste a uvidíte. Nohy treba položiť do horúcej vody, pokojne aj so soľou a nechať oddychovať aspoň 30 minút. Prekrvovanie spodnej časti tela uľavuje napätiu tej hornej.

2. Masáž
Kým jednorazová masáž pomôže len dočasne, pravidelný relax tela pod rukami odborníka môže uľaviť aj od migrén. Podľa štúdií by malo ísť o jednu masáž týždenne a rozdiel sa ukáže už po šiestich týždňoch.

3. Botox
Prekvapivo vyzerá, že pomôcť môže aj botox. Jeho primárnym využitím v kozmetike je vyhladzovanie vrások, no ukázalo sa, že efektívne bojuje aj proti chronickým migrénam. Jeho aplikovaním do tváre a krku aspoň raz za 12 týždňov sa udržiava nielen mladosť, ale aj hlava bez bolestí.

4. Čelenka
V momente problému si možno pomôcť i obyčajnou čelenkou. Podľa odborníkov môže mierny tlak na hlave znižovať jej prekrvovanie, čo potláča intenzitu bolesti. Je to riešenie na chvíľu, no vraj funguje.

5. Jedlo
V prípade bolestí hlavy sa odporúča aj úprava jedálnička. Niektoré potraviny môžu nepríjemnosti znížiť - napr. žutie mentolovej žuvačky alebo ľadového ovocia, iné ich zase zhoršujú - napr. potraviny podporujúce zápaly ako tučné mäso a syry či lepok.

6. Cvičenie
Pre lenivých migrenikov zlá správa, tí aktívni sa potešia. Okrem pokoja na lôžku sa odporúča i aktívny pohyb. Nemalo by ísť o nič extra rýchle, ideálne joga, strečing alebo pomalé kardio. Výskum 12-týždňového bicyklovania na migrenikoch dokázal, že sa týmto spôsobom naozaj dá “liečiť”.