Čokoláda
Túžba po čokoláde často súvisí s nedostatkom horčíka, čo môže zase viesť k úzkosti a depresii. Ďalšia štúdia poskytla dôkaz, že konzumácia 100 až 400 gramov tmavej čokolády denne môže liečiť depresiu. Čokoládové tyčinky, ktoré dostať v supermarketoch a iných obchodoch, sa nepočítajú ako horká čokoláda a obsahujú veľa cukru.

Namiesto toho: Konzumujte mandle.

Chuť na sladké
Existuje jasná súvislosť medzi obezitou a nedostatkom spánku, a to nielen preto, že spôsobuje chudnutie fyzicky, ale aj preto, že keď ste unavení, vaše telo túži po cukre. A keďže väčšina dostupných sladkých výrobkov je plná rafinovaného cukru, môže mať tento zvyk vážne dôsledky pre vaše zdravie.

Namiesto toho: Nahraďte sladkosti, šišky a iné pečivo ovocím ako sú čerešne, broskyne alebo melón. Sušené ovocie vás tiež môže uspokojiť.

Syr
Pretože syr je dopamínová bomba, je ťažké poznať rozdiel medzi túžbou a obyčajnou závislosťou. Na druhej strane, ak konzumujete málo tukov a túžite po syre, môže ísť o známku nedostatku vitamínu A alebo D, na ktoré sú mliečne výrobky bohaté.

Namiesto toho: Skúste jesť výživné droždie, ktoré obsahuje vitamíny, ale nie tuk. Ak hľadáte syr, vyhnite sa takzvanému „plastovému syru“, ktorý sa vyskytuje na väčšine pizze z obchodných reťazcov, a vyskúšajte nízkotučné ako feta alebo mozzarella.

Zemiakové lupienky a hranolky
Tieto bežné chute môžu znamenať, že vám chýbajú sacharidy a zdravé tuky, najmä omega-3 mastné kyseliny. Solené hranolky sú tiež zdrojom sodíka a jeho nedostatok môže byť spôsobený nadmerným potením.

Namiesto toho: Nahraďte nezdravý repkový olej, ktorý sa používa na vyprážanie zemiakov, olivovým olejom. Konzumujte lososa, orechy a avokáda.

Ľad
Podľa jednej vedeckej štúdie môže nutkavá chuť na ľad znamenať, že máte závažný nedostatok železa. Konzumácia ľadu môže viesť k zlepšeniu nálady, podobne ako u kávy, ktorá lieči únavu spôsobenú nedostatkom železa.

Namiesto toho: Navštívte lekára. A ak si myslíte, že trpíte nedostatkom železa, skúste jesť viac fazule a špenátu.