MENU
Menu

Zdravie Ktoré potraviny vám uškodia, ak si ich dáte v nesprávnom čase?

Nie je dôležité iba čo jete, ale aj kedy to jete. Možno si ani neuvedomujete, ako veľmi čas jedla ovplyvňuje váš organizmus a teda aj to ako sa budete cítiť i ako dobre budete spať. Poďte sa s nami pozrieť, ktoré potraviny vám môžu uškodiť, ak si ich dáte v nesprávnom čase.

Ktoré potraviny vám uškodia, ak si ich dáte v nesprávnom čase?
Zdroj: Profimedia
Mlieko

Mnoho ľudí od detstva začína svoje ráno pohárom mlieka, avšak dospelým to veľmi neprospieva. Mlieko sa ťažko trávi a preto ak si ho dáte ráno a ešte ho skombinujete s niečím iným, môže vás počas dňa potrápiť pálenie záhy a bolesti brucha. Ideálny čas na pohár teplého mlieka je večer, kedy vám pomôže upokojiť telo a pripraviť ho na spánok.

Pijete kávu na prázdny žalúdok? Môžete si veľmi uškodiť

Orechy
Oriešky sa zdajú byť zdravou alternatívou na večerné chrumkanie, ale ak ich zjete veľa, budú sa vám dlho tráviť a môžete mať problémy so zaspávaním. Ak máte orechy v obľube, tak si ich doprajte radšej na raňajky alebo ako maškrtu medzi hlavnými jedlami počas dňa.

Citrusy
Šťava z citrusového ovocia obsahuje veľa kyseliny a ak si ju dáte s jedlom, alebo tesne po jedle, môže vás potrápiť pálenie záhy alebo pocit ťažkosti žalúdka. Preto je potrebné chvíľu po jedle počkať, než si dáte nejaký citrus alebo citrusový džús.

Nepotešíme vás: WiFi negatívne ovplyvňuje mužskú plodnosť

Fazuľa
Fazuľa je bohatá na vlákninu, takže večer by vám nadúvaním mohla narušiť pokojný spánok. Ideálny čas na jedenie fazule je obed alebo skorá večera, aby sa trávenie mohlo začať ešte predtým, než si ľahnete do postele.

Jablko
Nenechávajte si pochutenie na jablkách na večer. Jablko je síce zdravé a prospieva tráveniu, ale ak si ho dáte pred spaním, čakajú vás ťažké sny. V noci sa trávenie spomaľuje a jablko spôsobí, že sa vám bude tvoriť veľa plynov. Najlepší čas na konzumáciu jablka je ráno. Chrumkavé jablko vám pomôže po dlhom spánku naštartovať trávenie.

Ako vyzerá život človeka, ktorý spáva dve hodiny denne?

Jogurt
Jogurt sa často propaguje ako ideálne jedno na raňajky, ale v skutočnosti sa viac hodí ako desiata, či dezert. Ak si dáte jogurt na lačný žalúdok, spomalí sa vám trávenie a to vás bude trápiť počas celého dňa. Radšej si dajte jogurt hodinu až dve po hlavnom jedle a vtedy môžete z jogurtu vyťažiť všetky jeho zdraviu prospešné účinky.

Autor: Tatiana
Zdroj foto: Profimedia.sk

 

DISKUSIA
26.7. 2019 0:00
Diskusia