MENU
Menu

Zdravie Jedlá, ktorými netreba dráždiť prázdny žalúdok

Hlad je najlepší kuchár a komu škvŕka v žalúdku, je vďačný aj za kúsok jedla, ktoré si vloží do úst. Sú však pokrmy, ktoré nie sú práve vhodné predjedlo. Môžete si nimi spôsobiť viac problémov, akoby ste vydržali ešte chvíľku hladní.

Jedlá, ktorými netreba dráždiť prázdny žalúdok
Rajčiny
Paradajky sú zdravé. Plné vitamínov, karoténov a prospešných látok. Lenže majú aj vysoký obsah kyseliny trieslovej a tá si nerozumie s kyselinou v žalúdku. Vďaka tomu vzniká nepríjemná chemická reakcia, ktorá spôsobuje pálenie záhy, prekyslenie žalúdka aj reflux kyseliny do pažeráka. Pre ľudí, ktorí majú problémy so žalúdkom, veľa kyseliny, žalúdočné vredy, alebo problémy s pažerákom rajčiny určite nie sú vhodným sústom na zahnanie hladu.

FOTO: Robili ste to dodnes zle? Zistite, ako správne skladovať potraviny

Kysnuté koláčiky
Keď ich vidíte u starkej na stole, neviete odolať. Ale možno ste si všimli, že ak zjete kysnutý koláč na prázdny žalúdok, veľmi rýchlo môže prísť nafukovanie, zastavenie trávenia, dokonca aj bolesti žalúdka. Obsahujú totiž kvasnice, ktoré nie sú pre prázdny žalúdok najvhodnejší začiatok trávenia potravy.

FOTO: Nie, na fotkách nie je jedlo. Optické klamy vás dokonale popletú

Čili
Dať si čili do jedla je zdravé a chutné. Jesť však príliš pálivé jedlo ako prvé, môže spôsobovať kŕče až bolesť v žalúdku. Tak isto môže prichádzať k refluxu kyseliny. Dôvodom je, že kapsaicín z čili vyvolá podráždenie stien žalúdka a žalúdok nemá ešte dostatok inej stravy, kde by sa kapsaicín trochu zriedil. Rovnaké rekcie vyvoláva aj zázvor alebo cesnak. Takže pozor na pikantnú chuťovku len tak od hladu.

Sladkosti
Nesiahajte po nich nikdy ako po náhrade jedla. Príliš veľa cukru v sladkostiach na prázdny žalúdok extrémne zaťaží organizmus. Okrem toho zakolíše hladina inzulínu v krvi, čo môže neskôr spôsobiť problémy so zrakom. Sladkosti narušia správne pomery medzi zásadami a kyselinami v žalúdku, takže ak sa následne najete normálneho jedla, budete mať problémy s jeho správnym strávením.

Rok jedol potraviny po záruke, pozrite sa, ako dopadol

Jogurt
Ideálne je dať si jogurt ako desiatu alebo olovrant, teda hodinu až dve po jedle. V prázdnom žalúdku vedie kyslé prostredie k rýchlemu zabíjaniu jogurtových baktérií a vzniká prekyslenie. To sa často prejaví aj šprintom na záchod. Túto športovú aktivitu si môžete odpustiť, ak si jogurt dáte v správnom čase.

DISKUSIA
7.10. 2019 15:00
Diskusia