MENU
Menu
Výživný pokrm s granátovým jablkom.

Zdravie Jedlá, ktoré vám zlepšia imunitu počas jesene aj zimy

Vianočné koledy, piesne a štrngot zvončekov už tradične dopĺňajú zvyky kýchania, smrkania a pokašliavania. Ak sa nechcete postaviť do dlhého radu v lekárni a radšej si užijete cez Vianoce darčeky a nie horúčku, jedávajte tie správne jedlá. Ochránia vás od zimných zdravotných neduhov.

Granátové jablko
Kedysi patrila táto plodila medzi luxusné pokrmy a našťastie teraz je tento skvelý podporovateľ zdravia dostupný prakticky pre každého. Granátové jablko sa nedostáva na pulty obchodov počas Vianoc náhodou. Nielenže dobre vyzerá na štedrovečernom stole, ale obsahuje viac ako 100 fytochemikálií, ktoré podporujú boj tela proti rakovine. Okrem toho má mnoho antioxidantov, vďaka ktorým vaše telo zvládne vyhnať aj zárodky ochorenia, ktorému by inak podľahlo.

Sladké zemiaky
Inak nazývané aj bataty. Sú podstatne drahšie než bežné zemiaky, ale aj sladšie a výživnejšie. Obsahujú totiž prirodzený zdroj betakaroténu, čo telu pomáha budovať si obrannú pozíciu voči všetkých baktériám a vírusom, ktoré môžete nachytať vonku.

Špenát
Patrí k rastlinnej zelenine, ktorú aj počas zimy dostanete v obchodoch relatívne čerstvú a oplatí sa po nej siahnuť. Dôvodom je schopnosť podporovať elimináciu zápalu v tele. To znamená, že ak vás začne škriabať v hrdle, špenát môže pomôcť, aby ste sa vyhli antibiotikám. Ale rovnako dobre podporuje aj rekonvalescenciu.

Karfiol
Pochrumkajte si ho večer pri televízii namiesto čipsov. Drobné hlavičky sú skvelej chuti a obsahujú mnoho vitamínu C, vlákniny a vitamínov skupiny B. Čiže je to taký instantný multivitamín na počkanie.

Cesnak
Kľúčom je konzumovať cesnak v surovom stave, ale najlepšie pretlačený. Pretože narušením strúčika sa začne vylučovať protizápalový aj antivírusový a antibakteriálny enzým alicín. Avšak, aby sa dostatočne vylúčil, je potrebné po pretlačení počkať aspoň desať minút a potom cesnak skonzumovať.

Citrusy
Počas zimy sú jasnou voľbou. Avšak konzumujte ich a nepite. Odšťavením sa zbavujete vlákniny a ostáva len cukor. Navyše najviac vitamínu C pri pomarančoch má práve tá biela dužina medzi šupkou a plodom. Pre lepšie zdravie tak pomaranče nemusíte čistiť až tak precízne.

Huby
Patria do kapustnice a aj do iných jedál. Huby sú plné vlákniny, bielkovín, vitamínov B, selénu, draslíka a medi. Niektoré huby sú tiež bohaté na vitamín D. Nech sa páči. Chutný multivitamín.