MENU
Menu
a

Zdravie Hygienické návyky, ktoré vás ochránia pred chorobami: Nejde len o umývanie rúk

Umývanie rúk je absolútnym základom správnej hygieny. Lenže základy nikdy nestačia, sú len vhodným podhubím na pestovanie nadstavby. Ak chcete ostať zdravý a nezaniesť si do tela žiadne vírusy a baktérie, buďte vďaka našim tipom hygienickejší aj zdravší ako okolie.

Nezabúdajte na nechty
Musíte ich čo najviac skrátiť. Pretože ruky si môžete umyť dokonale, ale pod nechty voda nezájde. Možno poznáte, že stačí pár milimetrov a po celom dni máte pekne tmavé okraje. To je akoby ste nosili na rukách malú skládku odpadu. Noste krátke nechty a voda vyplaví všetko, čo by vás mohlo ohroziť.

Prsty na nohách
Poriadne si zájdite pri každodennej sprche aj medzi prsty na nohách. Tieto miesta majú minimálnu možnosť, že si z nich prenesiete na telo obávaný COVID–19. Ale to predsa nie je jediná vec, pred ktorou sa oplatí chrániť. Medzi prstami na nohám má mnoho ľudí doslova Noemovu archu mikrobiológie. Práve tu môžu začať svoj život kožné plesne, zápaly, kožné infekcie a baktérie, ktoré spôsobujú zápach. Meníte si každý deň ponožky a stále vám smrdia nohy? Príčinou môže byť práve nedostatočná hygiena medzi prstami.

Nežite v pyžame
Kto by nepoznal tie dlhé rána a pyžamové dni? Navyše s vlnou práce z domu sa pre čoraz viac ľudí stáva pyžamo doslova pracovným oblečením. Lenže pozor. Lekári varujú pred tým, aby ste spávali v tom, v čom aj chodíte po byte, jete, sedíte na gauči. Pretože takto na seba naviažete množstvo nečistôt, ktoré sa vo vlhku a teple pod perinou stávajú živnou pôdou pre baktérie.

Čistite si zuby
Nielen kefkou, ale aj dentálnou niťou a medzizubnými kefkami. Nechceli by ste vidieť, čo sa skrýva v zákutiach už vyčistených zubov. V každej medzere nájdete malý septik. A pozor. Nejde len o to, že je to vstupná brána pre kazy. Zápaly ďasien neohrozujú len váš chrup. Štúdia z roku 2012 ukázala, že muži a parodontitídnymi chorobami trpeli častejšie na rakovinu obličiek, pankreasu a krvi. A trikrát častejšie trpeli na erektilnú dysfunkciu ako tí, čo sa o zuby poctivo starali. Takže oplatí sa ostať v kúpeľni o tri minúty dlhšie. V spálni potom budete vládať o desiatky minút viac.