Zlepšite svoj život pomocou dychu
Priemerný človek urobí denne približne 23-tisíc nádychov. To je dosť slušný počet na to, aby sme ich správnou kultiváciou mohli zmeniť náš život. Dychové techniky a ich prínos sú popísaný v mnohých jogových knihách. Experimentovanie s dychom dokáže človeka posunúť okrem telesného vylepšenie až za hranicu nadzmyslových zážitkom. Väčšina ľudí pritom dýcha nekontrolovane, tak, ako ich napadne. Je to škoda. Ovládnite dychové techniky, ktoré môžete skúsiť okamžite a uvidíte, čo sa bude diať.

Dýchanie 4 – 7 – 8
Toto dychové cvičenie je terapiou na úzkosť, okamžite znižuje stres a zlepšuje zaspávanie. Je skvelou a rýchlou terapiou na psychické problémy. Pritom ho zvládne každý. Princípom je za štyri sekundy spraviť hlboký nádych. Nadýchnuť sa do maxima. Na sedem sekúnd potom dych zadržať a osem sekúnd vydychovať. Cyklus opakujte desaťkrát. Na upokojenie dokonalý recept.

Výdych a nádych s hlbokým dýchaním
Extrémne revitalizujúce dychové cvičenie na každé ráno. Dokáže vás efektívne zbaviť napríklad ranného zahlienenia. Uľaví aj pri alergii. Dokonca v Anglicku robili s týmto dychovým cvičením s priaznivým účinkom aj terapiu pre pacientov s ochorením Covid-19. Metóda je jednoduchá. Na začiatku spravíte päť hlbokých nádychov so zadržaním dychu na päť sekúnd a prudkým vydýchnutím. Tu sa môže dostaviť v prípade respiračných ochorení kašeľ. treba sa vykašľať a následne dýchať hlboko a pomaly desať minút. Pacienti vykazovali upokojenie, zlepšenie dýchania a tí, ktorí netrpeli žiadnym ochorením mali pocit, že zacítili príval novej energie.

Wim Hof dýchanie
Ide o tri komplikovanejšie cykly, ktoré vymyslel sám Wim Hof, preslávený ako nielen ľadový muž, ale rekordér, ktorý napríklad pokoril najvyššie hory sveta len v trenírkach a bežal maratón cez púšť bez kvapky vody . Je držiteľom niekoľkých desiatok rekordov a to práve vďaka jeho metóde dýchania. Je založená na tridsiatke hlbokých a prudkých nádychov a uvoľneného výdychu. Toto je nutné robiť čo najdlhšie a následne ostať čo najdlhšie vo vydýchnutí. Nadýchnuť sa a vydržať opäť čo najdlhšie. Takéto si dajte tri kolá a váš organizmus akoby sa napil zo živej vody. Môžete si dať ľadovú sprchu, bude pre vás potešením. alebo začať robiť kliky. spravíte ich aj dvakrát viac ako ste boli zvyknutí. Toto dychové cvičenie vykonávajte vždy v ľahu alebo v sede.