MENU
Menu

Zdravie Digitálny detox: Takto ho naozaj zvládnete

Tak schválne, koľko hodín denne strávite s mobilom alebo tabletom v ruke a za počítačom? U mnohých ľudí je to v súčasnosti viac než 12 hodín, čo je viac, než by sa patrilo. Preto je dobré dať si digitálny detox a naučiť sa byť offline, keď nemusíte.

Digitálny detox: Takto ho naozaj zvládnete
1. Odložte mobil pri jedle
Mobil ani televízor k jedlu nepatria. Sústreďte sa na to, čo máte na tanieri a s kým sedíte pri stole. Potom sa vám nestane, že večer si nepamätáte, čo ste jedli na obed.

2. Kúpte si budík
Aby ste mohli pokojne spať, odložte zo svojej spálne všetky mobily, tablety a počítače. Jediné elektronické zariadenie, ktoré v spálni naozaj potrebujete, je budík. Kúpte si preto za pár eur digitálny, alebo klasický budík, ktorý môže byť aj pekným doplnkom do miestnosti.

3. Vyberte sa za dobrodružstvom (bez mobilu)
Naplánujte si výlet niekam, kde nebudete potrebovať mobil a ešte lepšie bude, ak nikde v okolí nebude signál ani wifi. Vezmite so sebou partiu kamarátov a vychutnajte si skvelých pár dní v prírode s ľuďmi, s ktorými vám je dobre.

4. Stanovte si limity
Naučte sa obmedzovať čas, ktorý každodenne strávite prilepený na obrazovku. Dajte si limit, že do 8:00 sa nedotknete mobilu a taktiež večer po 21:00 už budete offline. Limit bez moderných technológii si nastavte podľa toho, koľko naozaj vydržíte.

5. Chváľte ľudí pri osobnom kontakte
Na sociálnych sieťach rozšafne rozdávate lajky, ale v reálnom živote pochvalami a komplimentmi šetríte, možno až tak, že nikoho nikdy nepochválite. Zmeňte to a naučte sa chváliť ľudí pri osobnom kontakte viac, než vo virtuálnom svete, spočiatku budú prekvapení, ale určite ich to poteší a budú vás mať radšej.

6. Nájdite si koníček
Samozrejme, máme na mysli koníček pri ktorom nebudete musieť pozerať na displej. Plávanie, squash, futbal alebo dobrovoľníctvo vám pomôžu odpútať sa od obrazovky a využívať váš voľný čas hodnotnejšie.

DISKUSIA
12.8. 2016 8:00
Diskusia