Prehadzujete sa v posteli a nie a nie zaspať? Milióny ľudí sú na tom rovnako, a to najmä kvôli pretrvávajúcemu stresu v súvislosti s pandémiou koronavírusu a mnohým ďalším problémom, vrátane vojny na Ukrajine. Portál Fox News vybral tie najlepšie zdravé potraviny, ktoré podľa odborníkov na výživu môžu výrazne skvalitniť váš spánok.

Delicious,Roasted,Sweet,Almonds,Lie,In,A,Large,Heap,,Nuts
Zdroj: Shutterstock

Mandle

"Mandle obsahujú prirodzený zdroj melatonínu, čo je hormón, ktorý produkuje mozog a ktorý súvisí so spánkom a spánkovými cyklami. Výskum naznačuje, že konzumácia potravín bohatých na melatonín môže pomôcť zlepšiť spánkové cykly vášho tela," hovorí Brynn McDowellová, registrovaná dietologička. "Mandle sú jedným z najvyšších rastlinných zdrojov melatonínu," pokračuje a dodáva, že malá hrsť mandlí alebo dokonca lyžička mandľového masla pred spaním môže pomôcť stimulovať produkciu melatonínu vo vašom tele.

Dôležitý je aj horčík. "Horčík v tele zohráva mnoho úloh, viac ako 600 funkcií na bunkovej úrovni. Hoci ide o malú živinu, jej nedostatok má významné dôsledky," hovorí Trista K. Best, registrovaná dietologička spoločnosti Balance One Supplements, a poukazuje na tento výskum. "Popri boji proti depresii a znižovaní krvného tlaku sa horčík spája s lepším spánkom, a to ako z hľadiska kvality, tak aj kvantity. Nedostatok horčíka takmer vždy vedie k nespavosti alebo ju zhoršuje," spresňuje odborníčka.

Pokračovanie na ďalšej strane...