Nie je hranolka ako hranolka
Samotné zemiaky nie sú pre telo škodlivé. Omnoho horšie je to s ich prípravou. vysmážané hranolky patria k tomu najmenej zdravému, čo si môžete zo zemiakov pripraviť. Smaženie v oleji znamená, že prijmete do tela množstvo tukov, ktoré zvyšuj obezitu a nezdravý LDL cholesterol. Takže čím viac tuku, tým horšie zdravie. A zemiaky v tomto vôbec nebudú tie zlé. Ale tuk, ktorý nasajú pri smažení. Ako ho eliminujete, hranolky môžu byť dokonca prospešné.

Hranolky so šupkou si užije vaše telo
Stredne veľký zemiak obsahuje 620 miligramov draslíka, 45 percent vašej dennej hodnoty vitamínu C a tri gramy bielkovín. Navyše obsahuje iba 110 kalórií a 26 gramov komplexných uhľohydrátov.  Je tiež skvelým zdrojom vitamínu B6. Preto ak si spravíte domáce hranolky, s minimom masti, budú pre vaše telo doslova multivitamínom. Preto neplatí, že hranolka je zásadne zlou vecou. Iba je potrebné pripraviť si ju zdravšou cestou.

Môžete vďaka nim schudnúť
Znie to neuveriteľne, ale pravdivo. Zemiaky sú  považované za jedno z najlepších jedál, ktoré potláčajú chuť do ďalšieho jedenia. Katedra biochémie na univerzite v Sydney vydala index sýtosti bežných potravín, ktorý odhalil úroveň plnosti potravín v porovnaní s priemerným bielym chlebom. Zemiaky vás zasýtia trikrát lepšie ako bežný chlieb. Z toho vyplýva, že ak si dáte dobre upravené hranolky, budete mať omnoho menší pocit ďalšieho hladu.

Ideálna príprava
Chcete z hranoliek dostať to najlepšie a pritom ochrániť svoje telo, cievy a nepribrať na tuku? Najvhodnejšou formou prípravy je nakrájať ich na tenké kúsky, poukladať na plech, pokvapkať olivovým olejom a zapiecť.V takomto prípade bude mať vaše telo najlepší efekt zo zemiakov a najnižšie možné negatívne následky spojené so smažením hranoliek v tuku.