MENU
Menu
Vajce.

Zdravie Čo sa stane s vašim telom, ak budete jesť jedno vajce denne?

Vajcia považujú muži za zdravý, chutný a prirodzený zdroj bielkovín. Dať si však vajíčko znamená nielen budovať svaly, ale podporovať celý organizmus. Doslova od päty až po korienky vlasov.

Lepšie myslenie
Americký denník klinickej výživy zistil že muži, ktorí konzumovali minimálne jedno vajce denne, mali pri IQ testoch lepšie výsledky ako tí, ktorí vajcia nejedli. Vajíčka totiž patria k veľmi efektívnej výžive pre mozog a chránia ho pred úpadkom v starnutí. Nielenže vám bude lepšie myslieť, ale aj dlhšie.

Lepší zrak
Nie je to o mrkve, ale o vajíčkach. Podľa výskumu obsahujú vajcia luteín, čo je významný karotenoid nevyhnutný pre zdravie pokožky a očí. Luteín vás chráni pred šedým zákalom a svalovou degeneráciou súvisiacou s vekom. Budete mať tak omnoho lepší zrak, ako muži, ktorí jedia namiesto praženice mrkvový šalát.

Lepšie zuby aj kosti
Vajíčka sa oplatia aj vôli peknému úsmevu a preto, aby ste si nepolámali nohy pri každom pošmyknutí na ľade. Potrebujete totiž vitamín D, ktorý pomáha telu lepšie vstrebávať vápnik. Jedno veľké vajce obsahuje 50 medzinárodných jednotiek vitamínu D3 a jeho vysokú koncentráciu nájdete v žĺtku.

Lepšia imunita aj vlasy
Vajíčka sú takou malou záchrannou bombou pre vaše vlasy, pokožku aj imunitný systém. Dôvodom je vitamín B. Ten podporuje procesy v tele, ktoré zabraňujú tomu, aby ste trpeli na klasické nachladnutia a súčasne béčko podporuje pekný a mladistvý vzhľad vašej pokožky a vlasov.

Podporujete kardiovaskulárny systém
Vajíčka boli často obviňované z oho, že zvyšujú cholesterol a tak sa podpisujú na zlej kondícii srdcovocievneho systému. A pritom opak je pravdou. Štúdie preukázali, že fosfolipidy obsiahnuté vo vajciach regulujú absorpciu cholesterolu v tele a znižujú zápal. Ďalšia štúdia univerzity vo východnom Fínsku ukázala, že konzumácia jedného vajíčka denne nespôsobuje koronárne srdcové choroby, ani riziko kardiovaskulárnych chorôb.

Podporíte tehličky na bruchu
Problém pekného sexy brucha často nie sú chýbajúce brušné svaly, ale prebytok tuku. Preto ho je potrebné znížiť a aj svaly sa objavia. Pomôžu vajíčka. Nielen bielkovinami, ktoré podporia rast svalovej hmoty. Štúdie totiž zistili, že konzumácia vajec na raňajky vedie k menšiemu príjmu obeda. Čiže sa menej napracete a do večera obed vytrávite. Navyše strava s vysokým obsahom bielkovín zvyšuje metabolizmus a pomáha spaľovať viac kalórií.