Zabudnite na počítanie ovečiek

Neurológ a odborník na spánok Chris Winter upozorňuje, že k nemu do spánkovej ambulancie chodí stále viac ľudí, ktorí skúšajú rôznorodé recepty na spánok, no a tie im prirodzene nefungujú. Pretože Chris prišiel na to, že čím viac sa stresujete tým, že nespíte a skúšate rôznorodé veci, tým viac aktivujete mozog. Mozog, vo vysokých otáčkach jednoducho nezaspí. Preto radí meditovať, na nič nemyslieť, uvoľniť sa, modliť, počúvať audioknihy. Hocičo, pri čom nebudete vykazovať vysokú mozgovú intenzitu.

Iba 20 minút

Veľmi dobrou radou je, že ak nemôžete zaspať 20 minút, zdvihnite sa z postele. Prejdite sa, vyvetrajte, sadnite si za stôl, prečítajte si pár strán z knihy. Prípadne sa pozrite von oknom. Navarte si čaj. Potom si opäť ľahnite. Najhorším variantom je ležať dlhé hodiny v posteli. Ak nezaspíte do 20 minút, spravte si prestávku a potom to skúste znova. Zaspíte rýchlejšie.

Nepozerajte televíziu ani do počítača

Nárast práce, mobilov a notebookov v posteli prirodzene priamo úmerne súvisí aj s rastom nespavosti vo svete. Nejde len o známe modré svetlo z elektrických zariadení, ale aj o aktiváciu mozgu. Modré svetlo v kombinácii s vyššou prácou neurónov znamená nielen viac urobenej práce, ale rovnako aj viac bezsenných nocí. Preto je dobré hodinu až dve pred spaním nepracovať. Získate tým viac spánku a budete si koledovať menej o civilizačné ochorenia.

Posteľ iba na spánok

Prípadne ju môžete využiť aj na sex. No nemali by ste v posteli sledovať televíziu, ani jesť. Ani robiť žiadne iné aktivity, ako je napríklad práca a podobne. Chris Winter totiž tvrdí, že práve tým si telo nevytvára ten správny návyk. Výsledkom potom je, že sa vnímanie automaticky neprepne do spánkového režimu a človeku tak omnoho dlhšie trvá fáza zaspávania. Preto môžete takýmto jednoduchým postupom váš spánok vylepšiť.