MENU
Menu

Zdravie Chcete konečne schudnúť? Stačí jeden trik a pôjde to oveľa ľahšie

Chcelo by to zhodiť pár kilečiek? Netreba sa hneď trápiť extrémnymi diétami, ktoré všetko zakazujú. Chlapská nátura má radšej menej bolestivé postupy a jedným z nich je celkom logický krok - menej jesť. Poradíme, ako si zmenšiť porcie, a predsa nebyť hladný.

Chcete konečne schudnúť? Stačí jeden trik a pôjde to oveľa ľahšie
Zeleninový štart
Svoju zmenu začnite tak, že pred každým jedlom si dáte malý "štartér". Mala by to byť zeleninová polievka alebo šalát, ktoré nemajú veľa kalórií, ale obsahom vody a živinami zasýtia. Tým pádom bude žalúdok sčasti spokojný a druhé jedlo rozhodne nebude musieť byť také veľké.

Diétne, ale sýte: Čo si dať večer, aby nerástlo brucho?

Ve(eee)ľa zeleniny
Aby vás zmenšenie hlavnej porcie na pohľad nebolelo, znovu si pomôžte spomínanou zeleninou. Kopou zeleniny. Vymeňte ju za polovicu prílohy a máte plný tanier, navyše do seba dávate dostatok vody, vlákniny a živín bez zbytočných kalórií. Odborníci podčiarkujú, že práve veľkosť porcie je jedným z faktorov, aby sa človek cítil dostatočne plný.

Pridajte bielkoviny
Ak namietate, že vás proste zelenina nezasýti, tak na to choďte s bielkovinami Majte ich naložené ku väčšine jedál a doprajete si viac, ako keď prijímate sacharidy či tuky. Hoci chutia, žalúdok až tak nezasýtia. Výskumy ukazujú, že tí, čo konzumovali jedlá s obsahom 20 až 30 percent proteínov, boli sýtejší rýchlejšie a na dlhšiu dobu. K jedlu si teda môžete prihodiť napríklad trochu gréckeho jogurtu, vajce či fazuľu.

FOTO: Dostaňte z nich maximum: Ako uvoľniť z jedál všetky užitočné látky?

Zmenšite tanier
Znie to možno zvláštne, ale funguje to. Na veľký tanier naložíme veľa, na menší menej - tento princíp platí až u 70 percent ľudí, tak prečo by nemal u vás? Výskumníci to testovali napríklad s obyčajnou zmrzlinou - jednej skupine dali na naberanie veľkú lyžicu a misku, druhej menšiu naberačku aj misku. Výsledok? Druhá skupina zjedla jednoznačne menej a mala dostatočný pocit zasýtenia.

Myslite na jedlo
Keď práve jete, myslite na to, že jete. Výsledok? Uvedomelé konzumovanie je cestou, ako zachytiť signály tela, že je dostatočne plné a že už do seba netreba nič tlačiť. Pri pozeraní televízie či mobilovaní jeme automaticky a do úst vkladáme aj to, čo telo nepotrebuje. Skúste teda jesť bez akýchkoľvek rozptýlení a uvidíte, že zjete o niečo menej.

FOTO: Zdravé jedlá, ktoré vám uškodia, ak ich budete jesť nesprávne

PS: Odhodlanie
Netvrdíme, že zmenšenie porcie je jednoduché, hoci to tak môže vyzerať. Nezabúdajte, že rozhodujúca je vaša vlastná hlava a odhodlanie. Bez toho nezhodíte ani gram, takže sa správne nastavte, zožeňte si podporu z okolia, ktorá vás nebude natláčať ďalším a ďalším jedlom (však, mami?) a choďte do toho. O pár týždňov môžete mať vďaka tejto jednej zmene viditeľne menšie brucho.

DISKUSIA
22.11. 2019 13:00
Diskusia