Potraviny či nápoje, ktoré pošleme do prázdneho žalúdka, nemusia vždy narobiť taký osoh, ako si myslíme. Na čo si dať pozor?

Citrusy
Pre mnohých je čerstvá pomarančová šťava pravidelnou súčasťou raňajok, ale nemala by sa piť ako prvá vec po prebudení. Množstvo ovocných kyselín obsiahnutých v citrusoch môže spôsobiť pálenie záhy a to nie je ideálny štart dňa. Trochu sa najedzte a až potom zapite obľúbenou šťavou.

Bublinky
Medzi nápojmi, ktoré si radšej odložiť na neskôr, patria aj perlivé vody. Pre čerstvo prebudené trávenie sú brzdou a spomaľujú jeho chod. Ak je navyše bublinkový nápoj sladený, telo dostáva aj inzulínový šok.

Sladkosti
Spomínaný cukor a ním napumpované jedlá takisto nie sú ideálnym ranným jedlom. Hoci chutia dobre a naoko okamžite dobijú energiou, pravda je kdesi inde. Ide o rýchlu energiu, ktorá prudko vyletí a potom zase prudko klesne. Odborníci navyše varujú, že cukor nalačno zvyšuje hladinu inzulínu, čo zase zvyšuje záťaž na pankreas.

Korenie
Pálivé jedlá sú skvelé, ale nie na lačný žalúdok. Ten sa potrebuje najskôr naštartovať a laicky povedané zabehnúť. Ostré koreniny v ňom okamžite spúšťajú zvýšenú tvorbu kyselín a môžu tiež podráždiť jeho steny, čo máva za následok i bolesti či kŕče. Takéto prebudenie telo nepotrebuje.

Droždie
Znie to možno šialene, ale niektorí na raňajky neodporúčajú ani pečivo, ktorého cesto je robené z droždia. Tento produkt potrebný na pečenie je v svojej podstate výsledok lisovaných kvasiniek, ktoré premieňajú sacharidy na etanol a oxid uhličitý. Po upečení je cesto nadýchanejšie, ale tiež môže spôsobovať problémy s nadúvaním či plynatosťou.

Jogurt
Zjedenie jogurtu nalačno nie je pre telo škodlivé, ale človek sa sám oberá o potrebný účinok tohto mliečneho výrobku. V prázdnom žalúdku je totiž kyselina chlorovodíková, jeho prirodzený produkt a v skonzumovanom jogurte hneď zlikviduje prospešné baktérie. Ak by ste si pred predtým dali ešte niečo iné, neoberiete sa o zdraviu prospešný efekt vašich obľúbených mliečnych raňajok. Zajtra ráno na to myslite.