Menu
zdroj: Shutterstock
After,Eating,Fast,Food.,Man,Feeling,Full,Or,Taking,Nap

Zdravie 7 tradičných potravín, ktoré vám vylepšia črevnú mikroflóru

Kolegovia z redakcie Zdravie vám prezradia, ktoré bežné potraviny vám vylepšia črevnú mikroflóru.

Hoci o pozitívnom účinku vlákniny nikto nepochybuje, väčšina si na jej príjem v jedálnom lístku nedáva pozor. Denne by ste mali prijať minimálne tridsať gramov vlákniny, pokojne však môžete ešte o desať gramov viac. Ak ste doteraz nejedli toľko vlákniny, zvyšujte jej príjem postupne. Telo si musí zvyknúť. Ideálny je mix zdrojov, nikdy sa nezamerajte len na jednu potravinu. Vlákninou, ktorá je rozpustná vo vode nakŕmite životne dôležité baktérie, ktoré žijú v črevách.

Správne pečivo

Počítajte s tým, že pečivo či chlieb z bielej múky neobsahujú takmer žiadnu vlákninu. Všetko sa zmení, ak siahnete po celozrnných výrobkoch. Platí to pre chlieb i pečivo. Za pozitívnym účinkom sa skrývajú šupky zŕn. Špeciálnou kategóriou sú ovsené alebo pšeničné otruby. Pridajte si ich napríklad do jogurtu, nemusia byť ani celozrnné.