Menu
zdroj: Shutterstock
Young,Athletic,Man,Running,At,Park,During,Cold,Autumn,Morning

Zdravie 7 najväčších chýb, ktoré robia začiatočníci pri behu

Kolegovia z redakcie Zdravie vám prezradia, ktorých chýb sa začiatočníci dopúšťajú pri behu najčastejšie.

Kam sa ráno či v podvečer pozriete, všade niekto behá. Tento dosptupný šport určite zlepšuje kondíciu, posilňuje srdce a krvný obeh, ľahšie si udržíte hmotnosť a dokonca urobíte aj niečo pre svoje kosti. Vedci potvrdili, že práve pravidelný beh ich výborne vyživuje. Pozitívne účinky si naplno vychutnáte, ak sa vyvarujete chybám. Tipy pre začiatočníkov priniesol nemecký portál fitforfun.de v spolupráci s bývalým úspešným bežcom Prof. Dr. Thomasom Wessinghagom.

1. Príliš rýchlo

Typickou začiatočníckou chybou je príliš rýchle tempo. Podľa štúdie športovej univerzity v nemeckom Kolíne, až 80 percent nemeckých bežcov je prirýchlych. Správne tempo je však pre efektívny vytrvalostný tréning veľmi dôležité. Ak je príliš rýchle ako zdroj energie slúžia namiesto tukov sacharidy. Zapamätajte si základné pravidlo, pri behu by ste sa nemali zadychávať. Ak sa stíhate rozprávať so sparing partnerom, je to v poriadku.