Jennifer Riordan trčala do pol pása von z lietadla
Predstavte si, že letíte nad Philadelphiou vo výške 9 753 metrov, keď okienko pri vašom sedadle exploduje a vás vysaje von prúd vzduchu. Presne to zažila Jennifer Riordan 17. apríla 2018 na palube lietadla, ktoré smerovalo do Dallasu. Hoci mala zapnutý bezpečnostný pás, silný prúd ju cez okienko vytiahol von z lietadla do polovice tela. Našťastie ju duchaprítomní spolucestujúci dokázali vtiahnuť späť, no Jennifer bola ťažko zranená. Niekoľko desiatok minút sa ju spolucestujúci snažili zachrániť, lenže utrpela zástavu srdca a početným zraneniam nakoniec podľahla. Podľa lekárov žena zomrela v dôsledku traumy z tupého nárazu hlavy, krku a trupu. Explóziu okienka zavinil odtrhnutý motor lietadla, v dôsledku praskliny spôsobenej únavou materiálu.
Timothy Lancaster visel cez predné okno kokpitu
10. júna 1990 smerovalo lietadlo spoločnosti British Airways so 118 cestujúcimi a niekoľkými členmi posádky na palube z anglického Birminghamu do španielskej Malagy. Spočiatku išlo všetko hladko, preto si vo výške 5 273 metrov kapitán Timothy Lancaster a prvý dôstojník Alastair Atchison uvoľnili brušné pásy a ramenné postroje. Krátko nato došlo ku katastrofe, keď prasklo ľavé čelné sklo lietadla. Tlak vzduchu prudko klesol a kapitána doslova vysalo z kokpitu von až po pás. Jeho hlava a trup čelili extrémnemu vetru a chladu. Kým kopilot bojoval o kontrolu nad padajúcim lietadlom, letuška Nigel Odgen, ktorá vstúpila do kokpitu, držala Lancastera za nohy. S pomocou ďalších dvoch kolegov uvoľnili pilotovi nohy a vtiahli ho späť do lietadla. Kopilot Atchison medzitým bezpečne pristál. Kapitán bol síce zranený, utrpel omrzliny, pomliaždeniny a zlomeniny rúk, ale prežil. A príčina incidentu? Skrutky, ktoré držali čelné sklo na mieste, boli príliš krátke, preto sa počas letu uvoľnili.
Clarabelle Lansing zahynula, keď sa lietadlu odtrhla strecha
28. apríla 1988, počas perfektného počasia, došlo k odtrhnutiu strechy nad prvou triedou lietadla spoločnosti Aloha Airlines 243. Pasažieri a letuška museli čeliť doslova mrazivej atmosfére. Jeden z pasažierov si pri nastupovaní do lietadla na letisku všimol prasklinu v trupe. Nenahlásil to však, lebo predpokladal, že posádka o tom vie. Keď lietadlo stúplo do výšky 7 315 metrov, došlo k explózii. Dvere riadiacej kabíny, rovnako ako strecha prvej triedy boli preč! Hoci cestujúci mali bezpečnostné pásy, zasiahol ich vietor s rýchlosťou 483 km/h a keďže prišli o kyslíkové masky, ktoré boli v streche, zomreli spolu s letuškou Clarabelle Lansing. Pilot zamieril Maui, aby núdzovo pristál, no počas zostupu lietadlu zlyhal motor. Napriek tomu dokázal zvyšky lietadla dostať na zem bez ďalších zranení alebo úmrtí. Incident zavinila nedostatočná inšpekcia lietadla, ktorá si trhlinu na trupe nevšimla. Telo spomínanej letušky nikdy nenašli.
Deväť cestujúcich vypadlo cez bok lietadla
24. februára 1989 sa Lynoor Birrell prebudila do nočnej mory na palube letu 811 spoločnosti United Airlines. Sedela s manželom a štvorročnou dcérou v trinástom rade lietadla. Začula škrípavý zvuk a keď otvorila oči, zistila, že batožinové regály nad hlavou v jej sekcii sú preč. A to nebolo to najhoršie. Dvanásť sedadiel v radoch 8 až 10 zmizlo, spolu s cestujúcimi - vysalo ich cez veľkú dieru v boku lietadla. Podľa vyšetrovateľov dieru spôsobila výbušná dekompresia spôsobená stratou dverí počas letu. Príčinou bolo pravdepodobne poškodenie uzamykacieho mechanizmu, ku ktorému došlo počas predchádzajúceho letu.
Desiatky cestujúcich vypadli cez zadné dvere
8. mája 2003 letelo ruské nákladné lietadlo Iljušin 76 nad Konžskou demokratickou republikou, keď sa zrazu otvorili zadné dvere a podtlak vysal desiatky konžských vojakov a ich rodinných príslušníkov von. Cestujúci, ktorí sa dokázali držať tyčí v lietadle, katastrofu prežili. Nikto nepoznal presný počet cestujúcich na palube, ani to, či nezvestní boli pripútaní alebo či vôbec sedeli na sedadlách, čo znásobilo problémy pri identifikácii pasažierov. V tom čase Afričania často cestovali na upravených nákladných lietadlách s menším počtom sedadiel ako bol skutočný počet pasažierov a väčšina z nich sa tlačila medzi batožinou v zadnej časti lietadla. Spomínané lietadlo prepravovalo vojakov a ich rodiny z Kinshasy do Lubumbashi. Dopravné lietadlo Iljušin 76 figurovalo v mnohých predchádzajúcich nehodách, ktoré mali za následok 668 úmrtí.