Hovädzí burger

Asi málokto by si dal burger s bravčovou fašírkou. Avšak problém je, že podľa zákonov nemusí byť v mäsovom výrobku 100 percent hovädzieho mäsa, aby sa mohol nazývať hovädzím. Pri najbližšej ceste do reštaurácie sa pokojne spýtajte, koľko percent hovädzieho masa je v hovädzom burgri. Pochopíte, že vo väčšine prípadov hovädzinu nekonzumujete.

Home staging

V súčasnosti naberá na obrátkach aj v našich zemepisných šírkach. Je to jeden z ďalších sofistikovaných trikov realitných maklérov. Z bežného bytu či domu spravia pomocou home stagingu obrázok ako z katalógu. Tam lepšie svetlo, tam nová polička. Na stole poháre s vínom, krajšie kvety na parapete. Hra s farbami, uhlami, svetlom a emóciami sa začína. Cieľom je predať nehnuteľnosť drahšie a zamaskovať nedostatky. Snaha im pritom vychádza veľmi dobre.

Nízkotučné výrobky

Presadzujú ich viac marketéri ako vedci a dietológovia. Nízkotučné diéty a výrobky sú úspešné vďaka dôverčivosti ľudí, ktorí predpokladajú, že budú obézni, ak budú jesť tuky. Lekár vám však povie, že opak je pravdou a tuky sa v tele omnoho častejšie vytvárajú z prebytku cukrov, ktorých je v nízkotučných výrobkoch viac než dosť. Pravdepodobne nikto nemá vo svojom okolí človeka, ktorý by schudol len tým, že bežné výrobky nahradil nízkotučnými. Pritom sa na ne ľudia stále dajú nachytať.

Svetové sprisahanie

Čoraz obľúbenejšia lož je, že na pozadí sveta a politických systémov stojí jeden líder, alebo skupinka vyvolených, ktorí ťahajú za nitky. Bill Gates aj Rothschildovci, ktorí sú s touto praxou spájaní asi najčastejšie, sa pravdepodobne len pousmejú. Každý kto riadil viac ako desať ľudí pozná, ako ťažké je manažérsky udržať kormidlo jednej firmy na správnom kurze. Aby jeden alebo hŕstka ľudí riadili celý svet, je v praxi scestné. Ale rozprávky pre dospelých sú stále v kurze.

Mužské klamstvá

Veriť, alebo neveriť kamarátom? Odpoveď dáva štúdia londýnskeho Vedeckého múzea, ktoré skúmalo niekoľko tisíc ľudí, aby zistilo skutočnosť o ich návykoch a klamstvách. Výsledkom je, že muži klamú o 30 percent viac ako ženy. Muži povedia asi tri klamstvá denne, čo je vyše tisíc klamstiev za rok. Žiadny lichotivý výsledok pre mužskú populáciu.