Puentes (Španielsko, 1802)

V roku 1802 bola priehrada Puentes v juhovýchodnom regióne Murcia v Španielsku najdlhšou v krajine, keďže merala 286,5 metra. Priehrada vysoká 50 metrov, ktorej výstavba trvala šesť rokov, stála len niečo vyše 11 km od mesta Lorca. Spočiatku všetko fungovalo, pretože desaťročia bola klíma okolo Murcie suchá. Ale v roku 1802 začalo pršať, bohužiaľ, až príliš. V apríli 1802 priehrada nezvládla nápor prívalových dažďov a uvoľnila 12 metrov vysoký „stĺp“ vody smerujúci priamo na neďaleké mesto Lorca. Povodeň zničila viac ako 800 domov a mnoho priemyselných a hospodárskych budov a zahynulo pri nej 608 ľudí.

Priehrada svätého Františka (Kalifornia, 1928)

21 metrov dlhá priehrada St. Francis Dam, ktorú dokončili v roku 1926, ležala 64 kilometrov severozápadne od Los Angeles. Jej účelom bolo skladovať vodu pre mestskú sieť akvaduktov. Hlavný inžinier projektu, William Mulholland, síce mal nejaké skúsenosti so stavbou priehrad, ale išlo skôr o hrádze než masívne betónové priehrady. A to sa ukázalo ako kritický bod, rovnako ako skutočnosť, že počas projekčných prác výšku priehrady zvýšili o šesť metrov. Vplyv tohto zvýšenia na celkovú štruktúru priehrady, žiaľ, projektant náležite nezohľadnil. O pár rokov neskôr, v roku 1928, priehrada počas dažďov praskla a spôsobila smrť približne 400 Kalifornčanov.

Malpasset Dam (Francúzsko, 1959)

Priehrada Malpasset, ktorá sa nachádza na Francúzskej riviére neďaleko Cannes, pretína rieku Reyran. Jej stavba začala v roku 1952 a po dokončení bola 66,5 metrov vysoká, hrubá niečo cez 6,7 metra a dlhá 224 metrov. Nádrž priehrady stavitelia dovolili naplniť koncom roka 1957, lenže už o necelé dva roky skolabovala. Ku katastrofe s následkom 421 úmrtí pravdepodobne prispeli predchádzajúce dni extrémnych zrážok a víchric. Počet mŕtvych bol vyšší, pretože zaplavené prístupové cesty bránili príchodu záchranných služieb. Následné vyšetrovanie odhalilo, že priehrada Malpasset mala vážne konštrukčné nedostatky, ktoré znásobil nedostatočne dôkladný geologický prieskum.

Brumadinho (Brazília, 2019)

Priehrada Brumadinho mala vždy špecifické poslanie. Nevznikla za účelom skladovania vody, ani kvôli zavlažovaniu či ako rezervoár pitnej vody. Jej účelom bolo zabrániť úniku toxických látok súvisiacich s ťažbou železnej rudy, takže bola plná jedovatého bahna a miliónov ton škodlivého kalu. Keď v januári 2019 priehrada zlyhala, uvoľnila príval toxického odpadu, ktorý zalial okolité farmy a dediny a spôsobil 270 úmrtí. Povodeň zničila obec Córrego do Feijão, v ktorej síce mali nainštalovaný poplašný systém, ktorý varoval dedinčanov pred hroziacim nebezpečenstvom, ale v ten deň nefungoval. Prevádzkovateľom bane bola brazílska ťažobná spoločnosť Vale, ktorej súd v roku 2021 nariadil zaplatiť kompenzáciu vo výške sedem miliárd eur. Tento incident bol najhoršou priemyselnou nehodou, akú kedy Brazília zažila.

Dale Dyke (Anglicko, 1864)

Priehrada Dale Dyke sa nachádzala asi 13 km od mesta Sheffield. Táto stavba vysoká 30 m a dlhá 152 metrov slúžila ako nádrž na vodu. Keď stavba v marci 1864 spela k dokončeniu, oblasť zasiahla silná búrka, ktorá priehradu doslova roztrhla. Jej zrútenie uvoľnilo príval 2 900 miliónov litrov vody do údolia Loxley. Povodeň prešla niekoľkými mestami, kým sa dostala do Sheffieldu, kde výška vody v uliciach dosahovala neuveriteľných 1,8 metra. Domy, krčmy, továrne a iné budovy príval vody zrovnal so zemou a spôsobil najmenej 240 úmrtí.