Prikovaní k stoličkám a uväznení v home office má mnoho ľudí problém, ako po náročnom dni reštartovať mozog. Na unavené svaly existuje masáž, na unavenú hlavu máme tiež pár tipov.

1. Spánok

Jedna z najúčinnejších možností, ako si reštartovať mozog je poriadne si pospať. Aby sa mozog dostal do kondície po námahe, je potrebné stráviť dostatok času v REM a hlbokej fáze. Cykly spánku sa striedajú, no ak budete spať  sedem až osem hodín, budete mať dostatočne svieže myslenie. Inak nie.

2. Prechádzka

Harvardova univerzita potvrdila, že prechádzka nám reštartuje mozog. Rovnako ako beh v nižších tepových hladinách. Tento pre človeka prirodzený pohyb je doslova ako kefa na špinavý záchod. Prečistí, čo tam nepatrí.

3. Skúste niečo nové

Niekto si vyberie kúpu novej veci, alebo ochutnávku nového jedla. To síce spustí tvorbu endorfínov, ale je to slepá ulička. Ak chcete skutočne reštartovať mozog, skúste nový zážitok. Dajte mozgu podnet, ktorý nepozná. Tešte sa z neho ako malé deti a mozog vám to vráti tým, že si naplno nabije baterky.

4. Deň v prírode

Psychologička Jenny Roeová tvrdí, že súčasná civilizácia mentálne upadá aj preto, že stratila kontakt s prírodou. Ak chcete počas týždňa udržať váš mozog v kondícii, jeden deň je potrebné pripojiť sa k nabíjacej stanici zvanej príroda. Ideálne po náročnom dni. Prechádzať sa, meditovať, vnímať prírodu. Nič viac. Postrehnete tú zmenu.

5. Zažite okamih prítomnej vďačnosti

Je to jednoduché. ak začínate mať pocit mentálneho vyčerpania, zastavte sa. Dýchajte a prežite chvíľu prítomnosti. Prestaňte plánovať budúcnosť, zabudnite na minulosť, uvedomte si stav bytia. Po piatich minútach bude mozog sviežejší. Ide o mentálne rýchlonabíjanie.

6. Doprajte si sex

Sex robí dobre celému nášmu telu. Ak si dobre zasexujete, môžete si byť istý, že váš mozog akoby stratil pol kila starostí.

7.  Vyhľadajte samotu

Vypnite mobil, zatvorte dvere izby aj svojej mysle pred prichádzajúcimi vplyvmi. Zostaňte pol hodinu sami so sebou. Dýchajte, meditujte, skúste na nič nemyslieť. Prípadne myslite na niečo príjemné a radostné. Pre niekoho je to zložité. No stačí pár opakovaní a zistíte, že je to dokonalý recept na mentálne osvieženie.

8. Dajte si pohov od sociálnych sietí

Začína to tým, že si nainštalujete do mobilu appku, ktorá odhalí, koľko času na nich trávite. Budete prekvapení tým číslom. Počas odpočinku, čakania, či nudy, čo sú pre mozog oázy pokoja, ho zahlcujeme nepodstatnými informáciami zo sociálnych sietí. Nedávame mu preto priestor na oddych a následne sa nemôžeme čudovať, že klesá jeho kapacita.

9. Prestaňte s multitaskingom

Multitasking je najhoršia vec, ktorú môžete svojmu mozgu robiť. Nedokážete stíhať viac vecí naraz, to iba neustále skáčete z jednej na druhú v rýchlom slede. No v konečnom dôsledku je to akoby ste preraďovali v aute stále jednotku a spiatočku. Celý deň makáte, ale nikam sa nedostanete. Akurát poriadne zavaríte motor. Multitasking podobne prevarí vašu šedú hmotu.

10. Zamilujte sa

Ak to je len trochu možné, znovu sa zamilujte. Do novej baby, ale s trochou snahy sa viete zamilovať aj do tej, ktorú máte po boku. Mozog je vtedy svieži, nič nie je nemožné, všetko sa darí. idete na vlne. doprajte si pravidelne porciu lásky. Po náročnom dni nie je nič krajšie.