Väčšina vynálezov, ktoré začnú s veľkou slávou, nakoniec zanikne. Nasledujúce vynálezy boli spočiatku mimoriadne úspešné, ale akonáhle záujem verejnosti vyprchal, zapadli prachom.

Segway
V roku 2001 predstavil Dean Kamen svetu Segway, dvojkolesové osobné vyvažovacie dopravné zariadenie. Išlo o neuveriteľný vynález. Ponúkal inovatívny spôsob dochádzania v mestskom prostredí a takmer okamžite sa stal ikonou popkultúry. Objavil sa v epizóde South Park a v mnohých ďalších filmoch. Segway bol spočiatku veľkou vecou. S dobou nabíjania štyri až šesť hodín a maximálnou rýchlosťou 16 kilometrov za hodinu šlo o šikovné zariadenie. Aj keď sa verejnosti páčil, bol však neprimerane drahý - stál okolo päťtisíc dolárov alebo viac. Segway sa stal spôsobom prepravy ľudí v meste, využívajú ho napríklad i pracovníci bezpečnostnej služby. V mnohých mestách sa dokonca konajú prehliadky Segway. Produkt sa však nikdy nedokázal stať ďalším osobným spotrebným elektronickým zariadením a jeho výrobu prerušili v roku 2020.

MySpace
Spočiatku mal takmer každý človek s pripojením na internet stránku MySpace. Táto platforma sociálnych médií bola prvá svojho druhu. Od roku 2005 do roku 2009 bola najväčšou na svete a pýšila sa viac ako 100 miliónmi používateľov mesačne. V roku 2005 ju kúpila spoločnosť News Corporation za 580 miliónov dolárov. MySpace bol rovnako všadeprítomný ako dnes Google a Facebook, a išlo doslova o stroj na zarábanie peňazí. V roku 2008 spoločnosť dosiahla tržby 800 miliónov dolárov. Na svojom vrchole mal MySpace hodnotu 12 miliárd dolárov, čo z neho robí jednu z najväčších internetových technologických spoločností na planéte.

Ale napriek tomu, že bol server vplyvným inovátorom v oblasti sociálnych médií, v roku 2009 a v ďalších rokoch zaznamenal výrazný pokles používateľov. Nahradil ho Facebook a platí to už viac ako desať rokov. MySpace v roku 2011 predali spoločnosti Specific Media Group a Justinovi Timberlakeovi prostredníctvom spoločného nákupu za 35 miliónov dolárov. Prudký pokles ocenenia spoločnosti nemohol byť zjavnejší. Technicky je MySpace stále tu. Generuje výnosy z reklám, ale oveľa nižšie, ako keď bol na vrchole.

Napster
Ľudia vždy nelegálne kopírovali softvér, a platí to aj pre digitálnu hudbu, ktorá sa v 90. rokoch stala populárnou vďaka MP3. Ľudia si hudbu sťahovali a zdieľali na viacerých platformách, ale najpopulárnejší bol Napster. Spoločnosť vznikla v roku 1999 a stala sa primárnym zdrojom zdieľania súborov peer-to-peer online. Mimoriadne populárny softvér mal na vrchole okolo 80 miliónov registrovaných používateľov. Samozrejme, nezaobišlo sa to bez problémov. Napster sa dostal do právnych ťahaníc, keď ho zažalovala Metallica, po kapele nasledoval Dr. Dre a ďalší, ale publicita iba zvýšila jeho popularitu.

Väčšinu prípadov urovnali mimosúdne, no jeden z nich spôsobil udelenie mastnej pokuty a súdny príkaz, čo  spôsobilo ukončenie činnosti spoločnosti v roku 2002. Keď Napster pokuty vyrovnal, vrátil sa online a nakoniec predal svoj majetok spoločnosti Bertelsmann za 85 miliónov dolárov. O niekoľko rokov neskôr získala spoločnosť Best Buy za 121 miliónov dolárov, následne ho predala spoločnosti MelodyVR. Od roku 2020 sa  stratégia odklonila od modelu priameho spotrebiteľa. Nová spoločnosť dodáva streamovanú hudbu prostredníctvom obchodných partnerov.

MapQuest
Predtým, ako mal každý GPS navigáciu, ľudia na orientáciu využívali papierové mapy. Až do 21. storočia mala väčšina ľudí v autách vždy jednu alebo dve mapy, no MapQuest všetko zmenil – v roku 1996 ponúkol zákazníkom bezplatné mapovacie služby online. Ľudia mohli ísť na webovú stránku, zadať cieľ a vytlačiť si mapu s podrobnými pokynmi, ako sa dostať na miesto určenia.  MapQuest bol inovatívny a používaný. Spoločnosť AOL kúpila spoločnosť v roku 2000 za 1,1 miliardy dolárov. Do roku 2008 sa väčšina ľudí, ktorí sa predtým spoliehali na MapQuest, prešla na používanie iných programov. Google Market prevzal trh a MapQuest zmizol, pretože ho nahradila technológia GPS. Aj keď spoločnosť naďalej dosahuje malý zisk, je ďaleko od toho, kde bola na prelome storočí.

PalmPilot
V dnešnej dobe je mobilný telefón čoraz menej telefónom a viac neuveriteľne malým a výkonným počítačom, ktorý umožňuje telefonovanie. V 90. rokoch sa koncept počítača vo vrecku považoval za pritiahnutý za vlasy - až do uvedenia modelu PalmPilot na trh. V roku 1996 sa totiž objavil osobný digitálny asistent PalmPilot. Spotrebitelia žasli nad jeho neuveriteľnými schopnosťami, ktoré pôsobia zastarane v porovnaní s tým, čo je dnes k dispozícii. Pôvodné zariadenie nemalo podsvietenú obrazovku, malo maximálne 512 megabajtovú RAM a sériové komunikačné porty.

Na svoju dobu však išlo o technologický zázrak, ktorý verejnosť „žrala“. PalmPilots umožnil organizovať plány, posielať a prijímať e-maily, posielať dokumenty do tlačiarní a robiť si poznámky. Vo svete biznisu si ho veľmi vážili. Spoločnosť prežila až do 21. storočia, ale technológiu rýchlo prekonali pokroky v oblasti inteligentných telefónov. Spoločnosť HP získala spoločnosť Palm v roku 2010, ale do roku 2011 ju zlikvidovala. Následne spoločnosť HP predala ochrannú známku Palm čínskemu konglomerátu TCL, ktorí sa pokúšajú oživiť značku Palm, no len málo ľudí hľadá náhradu svojich smartphonov.