Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

TEST Škoda Superb 2.0 TDI 4x4: Starý známy s novou tvárou

Škoda Superb Combi 2.0 TDI 4x4 vo výbave Elegance.

Zdroj: ADAM.sk

Reklama

Najväčšia škodovka sa síce nechytá na luxus prémiových značiek, skutočné pohodlie však ponúka za polovicu ceny.

Mercedes-Benz tiedy E kombi začína na sume 44 000 eur. Škoda vám ponúka Superb kombi v najvyššej výbave Laurin&Klement za takmer rovnakú sumu. Porovnávame neporovnateľné? Možno, veď donedávna sme si to mysleli tiež. Superb pred faceliftom pôsobil všelijako, mal na sebe kopec oblúčikov, niektorí dospeláci si z neho robili srandu a iní sa nechceli vzdať svojich exemplárov z prvej generácie, kedy auto pôsobilo skutočne masívne.

Škoda Superb Combi 2.0 TDI 4x4 vo výbave Elegance.

Zdroj: ADAM.sk

Škoda Superb Combi 2.0 TDI 4x4 vo výbave Elegance.

Facelift všetkým dobre známeho Superba sleduje nové dizajnové prvky celej značky, ktoré si rovnako môžete všimnúť na podobe novej Octavie či celkom nového modelu Rapid. Hranaté svetlomety, pôsobivý predný gril, znak zasadený do celistvejšie pôsobivého veka kapoty. Jednoducho, pôvodné mäkučký Superb si nechal narásť strnisko. Jeho vzhľad je drsnejší, aj keď vo vnútri je to stále ten istý starý známy. Dobre, nerobme z toho vedu, okrem drobných vizuálnych zmien sa toho veľa nezmenilo. Avšak aj drobné zmeny vo všeobecnom vnímaní tohto auta sú podľa nás nesmierne dôležité.

Zdroj: ADAM.sk

Škoda Superb Combi 2.0 TDI 4x4 vo výbave Elegance.

Cieľom automobilky však nebolo celkom nové obrodenie tohto modelu, veď išlo v podstate „len“ o facelift, ktorý sa u modelov iných značiek niekedy nesie výhradne v zmene interiéru a trebárs softvéru. My sme si v aute všimli zopár vylepšení, ktoré výrobca označuje ako Simply Clever riešenia a praktický človek, pre ktorého je Super Combi určený, ich určite využije. Škrabku vo veku palivovej nádrže poznáme už dávnejšie, ale čo by ste povedali na ovládanie sedadla spolujazdca zo sedadla vodiča bez toho, aby ste sa museli nakláňať cez celé auto? Ovládač nájdete na sedadle spolujazdca tesne pri lakťovej opierke. Taká drobnosť a naozaj nás potešila.

Superb Combi má najväčší kufor spomedzi všetkých modelov značky. Jeho 633 litrov ledva prekonávajú autá v tejto triede, ak vôbec. A keď veziete vzadu niekoho, kto ešte vo vlajkovej lodi Škody nesedel, celkom určite môžete rátať s pripomienkou o množstve priestoru na nohy, lebo to je rovnako bezkonkurenčné.

Nami testovaný model vo výbave Elegance bol skutočne bohato vybavený, okrem navigácie Columbus a automatického parkovacieho asistenta dostanete množstvo detailových prvkov výbavy (ale žiadnu kožu, tá je len za príplatok alebo v najvyššej výbave L&K). V kombinácii s motorom 2.0 TDI (170k) a pohonom 4x4 cenníková cena o málo presiahne sumu 40 000 eur (vďaka presklenej otváracej streche a ďalším doplnkom to bolo bezmála 45 000 eur).

Zdroj: ADAM.sk

Škoda Superb Combi 2.0 TDI 4x4 vo výbave Elegance.

Je treba povedať, že čo Škoda určite vie, je vyrobiť úsporného a predsa neúnavného pracanta. Osvedčený nafťák je výborne spárovaný so šesťstupňovým automatom a poskytuje vďaka pohonu všetkých štyroch kolies skutočnú jazdnú stabilitu (a tiež pocitovú) na ceste. Ak patríte k tým, ktorí sa radi pohodlne odvezú, zbalia na dovolenku či sem-tam vyjdú na chatu v náročnejšom teréne, je Superb správna voľba.

Zdroj: ADAM.sk

Škoda Superb Combi 2.0 TDI 4x4 vo výbave Elegance.

Pointa tohto auta je totiž v jeho dvoch vlastnostiach – buď si vyberiete lacné a pohodlné vozenie za relatívne nízku sumu, alebo skutočne vybavené vozidlo blížiace sa limuzíne za síce vyššiu, no stále prijateľnú sumu. Avšak podľa našich odhadov (a to bez sklenenej gule) sa z tohto auta v najbližšej budúcnosti určite nestane konkurent spomínaným prémiovým nemeckým autám. A ktovie, či si Škoda trošku nenarobila paseku – nová Octavia totiž vyzerá rovnako elegantne a je v nej takisto množstvo miesta. My si radšej vyberáme Octaviu Combi.

Vyberáme pre vás niečo PLUS