Kapitán Gary Faust vzlietol so stíhačkou F-106 z leteckej základne Malmstrom v americkom štáte Montana. Išlo o bežný cvičný let, akých podnikol už stovky, lenže počas tohto sa čosi zvrtlo. Stroj sa dostal do takzvanej plochej vývrtky: začal prudko strácať výšku a zároveň sa vodorovne otáčať okolo svojej osi podobne ako frisbee. Keď sa raz lietadlo ocitne vo vývrtke, pilot ho len veľmi ťažko dostane späť pod kontrolu a väčšinou to končí haváriou.

Keď Faustovo lietadlo začalo klesať, kolegovia mu dávali pokyny, čo robiť. Nič však nepomáhalo. Keď F-106 klesla pod päť kilometrov, pilot sa rozhodol, že je čas stroj opustiť. Katapultoval sa.

 Ak ovládate aspoň základy fyziky, určite si viete predstaviť, čo sa stane s lietadlom po použití katapultu. Sila potrebná na vymrštenie sedadla aj s pilotom sa musí zákonite prejaviť aj na stíhačke. Zmena ťažiska v spojení s katapultovaním spôsobila, že predok lietadla poklesol, čím sa zmenila aerodynamika a stíhačka sa dostala z vývrtky.

Major Lowe bol jedným z pilotov, ktorí sa tiež zúčastnili výcvikového letu. Keď videl, čo sa s Faustovým lietadlom stalo, zahlásil do vysielačky: „Gary, radšej by si sa doň mal vrátiť.“ Samozrejme, že žartoval. Faust sa už mohol len bezmocne húpať pod padákom a sledovať bezpilotnú stíhačku ako pomaly klesá. To však nebolo všetko. F-106 nielenže pristála na poli, ale ostala takmer nepoškodená.

Keď na miesto pristátia dorazil miestny šerif, zavolal na leteckú základňu Malmstrom. Potreboval vedieť, ako vypne motor. Dostal síce inštrukcie, ale keď vliezol do kokpitu a stíhačka sa začala posúvať, radšej rýchlo vyskočil a počkal, kým jej dôjde palivo. Posunula sa ešte o približne 400 metrov.

F-106
Zdroj: Public Domain

Incident samozrejme pritiahol pozornosť a okolo lietadla sa zhrčil malý dav. Ten sa rozišiel až potom, ako z leteckej základne dorazili špecialisti a začali F-106 rozoberať. Jeden z nich povedal, že keby bol trup stíhačky len o trochu menej poškodený, jednoducho by s ňou odletel.

Stíhačka sa vyslúžila prezývku „bombardér z kukuričného poľa“. Iróniou je, že F-106 nie je bombardér a nablízku nebolo žiadne kukuričné pole. Faktom ale ostáva, že stroj na základni opravili a vrátil sa do služby, kde zotrval až do roku 1986. Dnes je vystavený v Národnom múzeu vzdušných síl Spojených štátov amerických v Daytone v štáte Ohio.