Určite pre vás nebude žiadnym prekvapením, keď vám kolegovia z Autobildu prezradia, že mnohí zakladatelia firiem aj ich šéfovia často jazdili a jazdia na výkonných superšportoch. Keďže nemajú tak obmedzený rozpočet ako ostatní smrteľníci, udržiavali ich v perfektnom stave a aj vďaka tomu sú niekedy lákavým predajným exemplárom a pravidelne menia majiteľa. Jedno auto z tohto zoznamu nemalo bohužiaľ taký šťastný koniec a jeho majiteľ sa ho musel zbaviť.

Jochen Neerpasch - BMW M1

Jochen Neerpasch BMW.
Jochen Neerpasch BMW.
Zdroj: BMW

Predtým, ako sa Jochen Neerpasch stal zakladateľom a šéfom BMW divízie M, bol veľmi úspešným manažérom závodnej divízie Fordu. Počas svojho pôsobenia vo Forde bol Neerpasch mimoriadne úspešný, pretože bol rozhodujúci pri vývoji dominantného Fordu Capri RS. Táto dominancia vo Forde upútala pozornosť BMW, ktoré chcelo, aby sa jeho vlastná závodná divízia presadila na európskej scéne cestovných áut. Takže BMW vytiahlo Neerpascha z Fordu a vďaka nemu tu máme pôsobivé M-kové DNA v podaní BMW.

BMW M1.
BMW M1.
Zdroj: Classics Auction

V tomto prípade Neerpasch stavil na svoju krvnú skupinu a v roku 1989 si prevzal svoje BMW M1, ktoré bolo vyrobené špeciálne pre neho. Nemec ju v polovici 80-tych rokov predal, ale ako sám uviedol v niekoľkých rozhovoroch, svoje rozhodnutie oľutoval. To, že sa auta zbavil, označuje za jednu z najväčších chýb, akú kedy urobil. V aukčnom dome sa auto objavilo znova aj v minulom roku, keď predávajúci uvádzal, že auto má najazdených iba 64 000 kilometrov. Keďže však dlhšie stálo, potrebovalo podľa aukčného domu diagnostiku. Karoséria M-ka bola prelakovaná, ale šedo-hnedý interiér zostal nezmenený. Pod kapotou sa nachádza 3,5-litrová radová „šestka“, ktorá vyvinie výkon 277 koní a 330 Nm, a päťstupňová mechanická prevodovka ZF, ktorá prenáša silu na zadnú nápravu.