Schlörwagen bol prototypom dokonale aerodynamického vozidla s motorom vzadu, ktorý navrhol Karl Schlör (1911-1997). Verejnosti ho odprezentovali na Berlínskom autosalóne v roku 1939 a treba povedať, že sa stretol s rozpačitými reakciami.

Schlörwagen vznikol na modifikovanom podvozku Mercedesu 170 H (auto vidíte v galérii), vozidle, ktoré sa nijak nevymykalo bežným dizajnovým štandardom. Schlör sa ale pri tvorbe svojho modelu inšpiroval tvarom krídel lietadla a do značnej miery porušil vtedajšie konvencie. Využil oblé okná a karosériu rozšíril až za kolesá.

Auto malo šírku 2,6 metra, čo je veľa aj na dnešné pomery. A hoci bolo vyrobené z hliníka, malo o 250 kilogramov viac než Mercedes 170 H. Čo však bolo horšie, aerodynamický tvar a motor umiestnený vzadu zhoršovali manévrovateľnosť vozidla. Navyše, tvar krídla spôsoboval, že pri bočnom vetre bolo auto ako plachta a ľahko ho mohlo sfúknuť z cesty.

Spotrebu však malo osem litrov na 100 kilometrov, teda o 20 až 40 percent nižšiu než Mercedes 170 H a dosahovalo maximálnu rýchlosť 135 kilometrov za hodinu. To bolo o 20 viac než spomínaný Mercedes.

Bežní ľudia považovali Schlörwagen za škaredé auto a keď vypukla druhá svetová vojna, hliník bol potrebný inde. Vozidlo tak ostalo len v štádiu prototypu. V roku 1942 doň namontovali motor z ukoristeného sovietskeho lietadla a testovali ho na skúšobnom okruhu. Posledné zmienky o ňom existujú z roku 1948. Potom ho britská vojenská správa nechala niekam odtiahnuť a zmizlo na smetisko dejín. Predpokladá sa, že skončilo na šrotovisku napriek Schlörovým pokusom získať ho do osobného vlastníctva. V roku 2007 vedci testovali zmenšený model auta vo veternom tuneli a potvrdili jeho výborné aerodynamické vlastnosti.