Rok 1897 so sebou priniesol predstavenie služobných vozidiel Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG). Boli navrhnuté pre 500 kilogramové užitočné zaťaženie. Pohon zabezpečoval dvojvalcový motor so zdvihovým objemom 1 527 centimetrov kubických a výkonom 4,1 kW (5,6 k). Maximálna rýchlosť, ktorú tento stoj dosahoval, bola 16 km/h. Viac obrázkov nájdete v galérii.

Motorové obchodné vozidlo Daimler z roku 1899
Motorové obchodné vozidlo Daimler z roku 1899
Zdroj: Mercedes-Benz AG

Priekopník Wilhelm Maybach vynašiel inováciu v oblasti chladenia motora a tým aj výrazne zvýšil výkon vozidiel Daimler. Išlo o rúrkový chladič, ktorý bol prvýkrát použitý pred 125 rokmi v modeli Phoenix. Ochranná známka naň bola zaregistrovaná 24. decembra 1897, v tom istom roku, kedy boli obchodné vozidlá odprezentované verejnosti.

Model z roku 1899 má motor umiestnený nad prednou nápravou, chránený vysokou kapotou. Priamo pod ním sa nachádza rúrkový chladič so štartovacou kľukou v strede. Pred vodičom je zvislý stĺpik riadenia s dreveným volantom. Napriek tomu pripomína pracovisko kočiša, pretože šofér sedel na otvorenej lavici bez ochrany pred počasím.

Motorové obchodné vozidlo Daimler z roku 1899
Motorové obchodné vozidlo Daimler z roku 1899
Zdroj: Mercedes-Benz AG

Komfort úžitkových vozidiel z konca 19. storočia demonštrovali aj celogumové pneumatiky po celom obvode drevených kolies. Zaujímavosťou je, že pre vozidlá s užitočnou hmotnosťou nad 1 200 kilogramov spoločnosť DMG neodporúčala používať kolesá s gumeným povrchom. Spoločnosť ponúkala päť rôznych verzií motorizovaného služobného vozidla. Užitočné zaťaženie sa pohybovalo medzi 500 a dvetisíc kilogramami.