Testy na snehu

Pri testoch na zasneženej dráhe sa používal VW Passat, na ktorý sa postupne obúvali všetky finálové pneumatiky.
Pri testoch na zasneženej dráhe sa používal VW Passat, na ktorý sa postupne obúvali všetky finálové pneumatiky.
Zdroj: Auto Bild

Je pozoruhodné, čo dnes dokáže moderná zimná pneumatika. Na testovacom areáli Arctic-Falls vo švédskej provincii Norrbotten mohli zimní špecialisti predvádzať na snehu svoje schopnosti. S najlepšími vlastnosťami na snehu sa prezentovali pneumatiky Uniroyal a Kleber, pokiaľ ide o ovládateľnosť a trakciu. Skutočne svo­jimi záberovými prednosťami predbehli ostatných. BF Goodrich na snehu najlepšie brzdí a Pirelli všetkých prekonal v slalome na zasneženej vozovke. Vysoké kvality ukázali aj gumy Goodyear. Lacnú pneumatiku, ktorú sme zobrali do testu na porovnanie, síce všetky prekonali, ale nebol to ešte úplný debakel. Letná pneumatika ukončila testy v náreku v záveji.

Testy za mokra

Testy za mokra sa vykonávajú na dráhe zaplavenej presne stanoveným stĺpcom vody, ktorý permanentne dodávajú čerpadlá.
Testy za mokra sa vykonávajú na dráhe zaplavenej presne stanoveným stĺpcom vody, ktorý permanentne dodávajú čerpadlá.
Zdroj: Moeller

Aký istý si môže byť človek na ceste za dažďa s dobrými zimnými pneumatikami, ukazuje porovnanie s letnou pneumatikou. Len pri brzdení jej pomôžu výhody stabilnejšej štruktúry profilu. Na klzkom asfalte parkúru pre testovanie v daždivých podmienkach sa mäkká kaučuková zmes zimných gúm postarala o stabilitu. Najlepšie to zvládali výrobky Blizzak LM005 a Pirellis Cinturato Winter 2, v oboch prípadoch pre lepšiu priľ­navosť. Naproti tomu náš testovací Passat sa v lacných zimných gumách šmýkal na zavodnenej dráhe ako na tekutom mydle. Bezpečnosť má svoju cenu a šetriť v prípade zimných pneumatík sa neoplatí.

Celkové poradie s hodnotením si pozrite v galérii

Testy na suchej ceste

Na suchu sa testovali disciplíny: Ovládateľnosť, brzdenie, komfort ovládania a vonkajšia hlučnosť.
Na suchu sa testovali disciplíny: Ovládateľnosť, brzdenie, komfort ovládania a vonkajšia hlučnosť.
Zdroj: Moeller

S bezprostredným priamym riadením a dynamickými jazdnými vlastnosťami zbierajú kandidáti Bridgestone, Kumho a Continental body na suchej ceste hneď za letnou pneumatikou. Pri ovládateľnosti na suchu ukázala dobré vlastnosti dokonca aj lacná pneumatika. Pri brzdení však opäť skončila na poslednom mieste. Drahšie továrenské výrobky prémiových výrobcov Bridgestone a Michelin sú jasne lepšie v brzdení. Dokážu zabrzdiť skôr o celú dĺžku vozidla. Pri meraní vonkajšej hlučnosti odvaľovania presvedčili špecialisti na ticho Nokian a Nexen.