Počasie je nevypočítateľné, ale s dobrou prípravou nás nedokáže zaskočiť ani náhly príchod zimy. K tej patrí škrabka na ľad v odkladacom priečinku, mrazuvzdorná kvapalina v nádržke ostrekovačov a, samozrejme, aj pneumatiky prispôsobené na jazdu v chladnom počasí. Letná pneumatika stroskotá na snehu a poľadovici už pri miernom stúpaní do kopca alebo pri prudšom brzdení pred semaforom. Preto je legislatívne stanovená povinnosť prezuť na zimné pneumatiky.

Veľa snehu na severe Európy. To sú podmienky vydareného testu zimných pneumatík.
Veľa snehu na severe Európy. To sú podmienky vydareného testu zimných pneumatík.
Zdroj: unknown

Zákon o cestnej premávke hovorí o povinnosti používať zimné pneumatiky od 15. novembra do 31. marca, ak je na vozovke súvislá vrstva snehu, ľad alebo námraza. Použitie týchto pneumatík musí byť jasne rozlíšiteľné symbolom snehovej vločky. Indikátorom, že by ste mali prezuť pneumatiky, je teplota klesajúca pod 7 °C.

Aj skúsenosti z nášho testu zimných pneumatík hovoria, že sú na snehu a ľade skutočne bezpečnejšie. Dokonca majú aj lepšie dynamické jazdné vlastnosti v porovnaní s lacnou letnou gumou. Aké zlé prekvapenie sme zažili na testovacej dráhe a na čo všetko by sme mali pri prezúvaní pneumatík ešte myslieť, si už prečítajte na nasledujúcich stranách…

56 kandidátov v teste brzdenia na snehu a na mokrej vozovke, len 20 pneumatík s najkratšími brzdnými dráhami v súčte prešlo do finále.

Týchto 20 top pneumatík je vo finále

Tabuľka finalistov.
Tabuľka finalistov.
Zdroj: Auto Bild

Tieto výrobky majú len priemerné výsledky. Nie sú nebezpečné, ale do finále sa nekvalifikovali.

Tabuľka pneumatík, ktoré skončili s priemernými hodnotami pred bránami finále.
Tabuľka pneumatík, ktoré skončili s priemernými hodnotami pred bránami finále.
Zdroj: Auto Bild

Diskvalifikované pneumatiky za dlhú brzdnú dráhu za mokra.

Diskvalifikované pneumatiky
Diskvalifikované pneumatiky
Zdroj: Auto Bild