Keďže ceny vozidiel sú spolu s infláciou a čakacími dobami na rekordne vysokých úrovniach, vodiči si nechávajú staršie autá dlhšie ako kedykoľvek predtým. Nedávna štúdia od amerického portálu iSeeCars sa preto ponorila do trhu s ojazdenými automobilmi. Výskum analyzoval viac ako dva milióny vozidiel s cieľom zistiť, ktoré značky a modely vydržia najdlhšie.
Do finále sa dostali iba modely, ktoré boli za posledných 20 rokov v produkcii minimálne 10 rokov a dali sa zakúpiť ako nové aj v roku 2020. Z týchto modelov bolo vybrané 1 percento vozidiel s najvyšším nájazdom, ktoré sa dostali do finálnych výsledkov. A v tých zďaleka dominuje jedna automobilka.
Nebude prekvapením, že ide o Toyotu. Japonská automobilka si už desaťročia buduje imidž postavený na dlhotrvácnosti a koncepte kaizen, podľa ktorého je kľúčom k dokonalosti evolúcia a nie revolúcia. O tom, že tento koncept prináša úspechy, hovorí aj fakt, že Toyote patrí 10 z 20 miest v rebríčku celkovej spoľahlivosti.
Na prvom mieste je SUV Sequoia so životnosťou 296 509 míľ (477 184 km), nasleduje Toyota Land Cruiser s nájazdom 280 236 míľ (450 996 km) a prvú trojicu uzatvára Chevrolet Suburban s hodnotou 265 732 míľ (427 654 km). Kompletné rebríčky nájdete v galérii k článku.
Keďže ale ide o americkú štúdiu, mnoho modelov po európskych cestách nejazdí. Natíska sa preto otázka, ako v teste obstáli európske automobilky. Nuž, v rebríčku hybridov obsadilo 9. miesto Porsche Cayenne s nájazdom 152 563 míľ (245 526 km) a za ním nasleduje BMW radu 7 s nájazdom 133 545 míľ (214 919 km).