Predstavte si štvormetrový kovový valec v tvare torpéda na štyroch kolesách, ktorého šofér pripomína skôr džokeja. Žiadne záchranné pásy, ochranná klietka ani moderné bezpečnostné prvky, len nesmierna odvaha vodiča Camilla Jenatzyho hraničiaca až s hlúposťou. Takéto auto 29. apríla 1899 ako prvé pokorilo rýchlostnú hranicu 100 kilometrov za hodinu.

Pred vyše sto rokmi elektromobily dominovali automobilovému priemyslu a výrobcov áut s takýmto druhom pohonu bolo viac než dnes. Prvý elektromobil skonštruoval Francúz Gustave Trouvé a na cestách sa objavil v roku 1881. Koncom toho desaťročia už elektrické autá prekonávali pozemné rýchlostné rekordy.

Vozidlo Le Jamais Contente navrhol sám Belgičan Camille Jenatzy. Syn bohatého obchodníka s gumou bol skutočným automobilovým nadšencom a sám mal továreň na výrobu elektrických áut. V rámci obchodného boja s konkurenciou Jenatzy často usporadúval akcie na verejnosti, počas ktorých sa skúšalo, koho auto je rýchlejšie.

Rýchlostný rekord sa presúval od Jenatzyho ku konkurencii a zase späť, až kým Belgičan definitívne nevyhral. Stalo sa tak práve vďaka vozidlu, ktoré navrhol len pre jediný účel: rýchlosť. Nechal ho vyrobiť z partinia, špeciálnej ľahkej zliatiny hliníka a ďalších kovov. Pohon zabezpečovali dva elektromotory, každý mal výkon 25 kilowattov. Na tomto aute Jenatzy dosiahol maximálnu rýchlosť 105,88 kilometra za hodinu, čím prekonal dovtedajší rekord o viac než 13 kilometrov za hodinu.

Keď sa ho spýtali, aký je to pocit byť rýchlejší než ktokoľvek v dejinách, Jenatzy odpovedal: „Auto sa rúti ako vystrelený náboj, šofér má krk stuhnutý od toho, ako sa snaží odolávať náporu vzduchu a hľadí len na jeden bod asi dvesto metrov pred sebou.“

Jeho rekord vydržal tri roky a Jenatzyho Le Jamais Contente je dnes vystavené v automobilovom múzeu v meste Compiègne.