MENU
Menu

Techmag Lajky na Instagrame môžu skončiť, kam sa podejú všetky "modelky"?

Sociálne siete vytvárajú na používateľov enormný tlak. Uvedomujú si to už aj ich prevádzkovatelia a prvou lastovičkou, ktorá chce tento tlak zmierniť, je Instagram. Experimentuje napríklad so skrývaním lajkov na niektorých účtoch a jeho produktový šéf tvrdí, že lajky možno zmiznú z Instagramu úplne.

Lajky na Instagrame môžu skončiť, kam sa podejú všetky
Internetoví giganti vykazujú nepredstaviteľné zisky, často sú však terčom kritiky za to, že uprednostňujú peniaze pred psychickým zdravím svojich používateľov. Negatívne dôsledky, ktoré má napríklad Instagram na duševné zdravie, už sledujú aj lekári. Hovorí sa najmä o závislosti na tejto sociálnej sieti, ale nemenej závažný je aj kvantifikačné hodnotenie ľudského správania. Čo to znamená? Nuž, práve počet lajkov, ktorý môže u nestabilnejších jedincov vyvolať pocit menejcennosti. Málo lajkov pri svojom príspevku si nejeden človek vykladá ako dôkaz toho, že za nič nestojí.

FOTO: Instagram vs. realita: Nahliadnite pod pozlátko a klam

Nečudo, že mnohí ľudia prijali iniciatívu Instagramu kladne. Zatiaľ je však len v štádiu pokusov a s najväčšou pravdepodobnosťou sa nebude páčiť rôznym „influencerom", ktorí cez Instagram zarábajú. Ak by totiž túto sociálnu sieť vymenili za inú, firme reálne hrozí, že by prišla aj o veľkú časť fanúšikovskej základne týchto internetových celebrít.

Najlepšie platené celebrity na Instagrame: Šokuje vás, koľko dostávajú za príspevok

Meranie lajkov je hlavným ukazovateľom pri vyjednávaní zmlúv medzi influencermi a zadávateľmi reklamy. Existujú však aj iné spôsoby, ako merať úspešnosť reklamnej kampane na Instagrame. Patrí medzi ne napríklad rast fanúšikovskej základne, vedenie sociálnej siete však chce obmedziť aj tento faktor. Dnes totiž počet fanúšikov daného účtu vidíte prakticky okamžite. Vedenie firmy ho však chce naopak urobiť čo najmenej viditeľným, a to z jednoduchého dôvodu: začína raziť teóriu, že hlavný má byť obsah, a nie počet fanúšikov.

FOTO: Ľudia ako ovce: Fotky na Instagrame vyzerajú jedna ako druhá

Riešením je podľa Instagramu sprístupniť počet lajkov a fanúšikov len majiteľovi účtu, ktorý môže následne toto číslo poskytnúť zadávateľovi reklamy. Podľa starého príslovia by tak bol vlk sýty i ovca celá: uspokojili by sa influenceri aj tí, ktorí hovoria o negatívnom vplyve Instagramu na ľudskú psychiku.

Autor: Noel
Foto: Shutterstock

DISKUSIA
18.5. 2019 15:00
Diskusia