Detaily bývajú často kľúčové a tento prípad nie je výnimkou. Ešte predtým, ako si auto pôjdete prezrieť naživo, dokážete si ho preveriť cez špeciálne weby. Tie vám za poplatok dokážu zobraziť informácie napríklad aj o tom, či bolo vozidlo účastníkom havárie. Okrem možného poškodenia, sa môžete dozvedieť aj to, či nie je v pátraní, alebo v akom trende pribúdali najazdené kilometre na jeho tachometri.
Ukazovateľ, ktorý môže odhaliť, že bolo menené okno, alebo aj celé dvere vozidla, je číselný kód. Nájdete ho na oknách všetkých dverí. Musia sa zhodovať. Ak to tak nie je, musí to mať nejakú príčinu. Medzery medzi jednotlivými časťami karosérie, by mali byť rovnomerné. Tak viete, že na svojom mieste sedia a majú tam priestor, aký potrebujú. V opačnom prípade je hrana jedného dielu v tesnej blízkosti s iným a na ďalšej strane je rozostup príliš veľký.
Lak vozidla prezradí mnoho, ak viete, kam sa pozerať. To, čo vidno hneď, môže byť iný odtieň farby niektorého z dielov. Všímavé oko by malo venovať pozornosť aj štruktúre nástreku. Keď sa mierne zboku prizriete napríklad k predným a zadným dverám, vzhľad textúry farby by sa nemal líšiť. Ak je povrchová úprava jednej súčiastky úplne hladká a druhá má v sebe takzvaný "pomaranč" ( vzhľad laku zblízka pripomína pomarančovú šupu), je jasné, že jedna z nich už bola striekaná.
Technológie vedia byť nápomocné aj pri kúpe vozidla. Ak si máte možnosť niekde požičať zariadenie na meranie hrúbky laku, viete s ním odhaliť, že sa niekde nachádza väčšia vrstva, v porovnaní s príbuznou časťou auta (treba porovnávať napr. predné a zadné dvere, nie dvere a strechu ). To poukazuje na fakt, že diel už dostal nový nástrek. Zaujímavosťou je, že takáto anomália sa môže prihodiť aj na novom vozidle priamo z fabriky. Podstatné sú markantné rozdiely v hodnotách hrúbky.