Most Ashtabula, USA, 1876
Most Ashtabula v Ohiu bol dejiskom železničnej nehody počas zimnej víchrice v decembri 1876. Vlak Pacific Express, ktorý ťahali dve lokomotívy, smeroval z Buffala do Clevelandu s približne 160 cestujúcimi v 11 železničných vagónoch. Keď prešla mostom prvá lokomotíva, rušňovodič začul desivé prasknutie. Preto dupol na plyn, ale celý vlak už nezachránil. Zvyšok vlaku sa oddelil od prvej lokomotívy a zrútil sa do 21 metrov hlbokej rokliny priamo do rieky Ashtabula. Vlak zachvátil oheň, v ktorom zahynulo 97 ľudí.
Most Gasconade, USA, 1855
1. november 1855 bol v St. Louis výnimočným dňom, pretože vypravili prvýkrát po pacifickej železnici vlak do Jefferson City. Na „palube“ bolo približne 600 cestujúcich. Ich nadšenie nezmenšil ani obrovský lejak, ktorý práve panoval, ale práve on sa stal príčinou nehody. Napriek tomu, že lokomotíva vchádzala na drevenú konštrukciu mosta Gasconade nízkou rýchlosťou, iba 19,3 kilometra za hodinu, konštrukcia mostu nevydržala. Most sa prepadol a vlak skončil v rieke. Vyšetrovanie preukázalo, že napriek tomu, že most nebol hotový, pustili na neho vlak. Bohužiaľ, následkom nezodpovedného konania prišlo o život 31 cestujúcich.
Most #110B, USA, 1904
Počas veternej a upršanej noci v auguste 1904 sa expres Denver a Rio Grande Railroad vydal na juh z Colorado Springs do Pueblo. Vzhľadom na zlé podmienky rušňovodič viedol vlak opatrne a udržiaval rýchlosť v rozmedzí 30 až 35 kilometrov za hodinu. Katastrofa však nastala, keď lokomotíva s vozňami vošla na most s názvom Bridge #110B. Pravdepodobne vplyvom dlhotrvajúcich dažďov konštrukcia nevydržala hmotnosť vlaku a jedna časť mostu praskla. Vlak sa vykoľajil, spadol do rieky a zahynulo 96 ľudí. Šokujúce je, že stavebná spoločnosť most okamžite opravila, takže ďalší expres Denver a Rio Grande Railroad cez neho prešiel len 24 hodín po tragédii. Pod mostom pritom stále ležali trosky vlaku z predchádzajúcej havárie.
Most Beloeil, Kanada, 1864
V júni 1864 vyrazil vlak Grand Trunk Railway z Quebecu do Montrealu. Medzi širokou verejnosťou bol známy ako „prisťahovalecký špeciál“ a viezlo sa v ňom 458 cestujúcich, pochádzajúcich väčšinou z Poľska a Nemecka. Keď sa vlak priblížil ku sklápaciemu mostu Beloeil, ktorý spájal brehy rieky Richelieu, rušňovodič si nevšimol červené výstražné svetlo. Bez brzdenia pokračoval v ceste, a to bola fatálna chyba. Výstražné svetlo totiž signalizovalo zdvihnutie mosta, pod ktorým viedla riečna cesta. Vlak sa nekontrolovateľne vyrútil na otvorený most a spadol do tri metre hlbokej vody pod ním. S počtom 99 mŕtvych sa tento incident stal najtragickejším vlakovým nešťastím v dejinách Kanady.
Most cez kanál Desjardins, Kanada, 1857
Vlak Great Western Railway s deväťdesiatimi cestujúcimi odišiel z Toronta skoro ráno 12. marca 1857 do Hamiltonu, kam mal doraziť v podvečer. Šinul si to priemernou rýchlosťou, keď sa blížil k drevenému mostu, ktorý viedol cez Desjardinský kanál. Vodná cesta sa nachádzala 18 metrov pod mostom, pričom v čase nehody kanál pokrývali ľadové kryhy. V okamihu, keď vlak vošiel na most, celá drevená konštrukcia sa zrútila. Lokomotíva a dva osobné vozne narazili na ľadovú kryhu, v dôsledku čoho zomrelo 59 cestujúcich.