Ceny ojazdených áut medziročne vzrástli o 190 eur na 6 190 eur. Vek vozidiel sa zastavil na úrovni 9,8 roka a nájazd klesol na 164-tisíc kilometrov. Pozastavenie nárastu veku a nájazdu kilometrov na tachometri je možné prisudzovať nižším dovozom. Štatistiky vyplývajú z pravidelnej analýzy trhu jazdených vozidiel, ktorú pripravuje spoločnosť Aures Holdings. 

Sekundárny trh s automobilmi ponúkol počas roku 2021 zákazníkom celkom 348 591 ojazdených automobilov. Predovšetkým pre nedostatok čipov a ďalších materiálov je to najmenej od roku 2016, kedy bolo na Slovensku ponúkaných 436 186 vozidiel. „Kým ponuka za posledné roky značne klesla, dopyt po ojazdených vozidlách stále rastie. Podobná situácia je aj v ďalších krajinách, kde ponuka na trhu tiež významne klesla. Na Slovensku, v Poľsku či v Maďarsku rastie vek aj počet kilometrov na tachometri výraznejšie ako v Českej republike, a to najmä pre klesajúci počet dovážaných automobilov,“ uviedol Petr Vaněček, prevádzkový riaditeľ Aures Holdings.

Aktuálny priemerný počet najazdených kilometrov v ponuke inzerovaných jazdených vozidiel na Slovensku je 164 000 km. Táto hodnota je tretia najvyššia v rámci krajín V4. Na prvej priečke v počte najazdených kilometrov je Poľsko, kde je to o 18 800 km viac (182 800 km), nasleduje Maďarsko s nájazdom 169-tisíc kilometrov a v Českej republike je hodnota najazdených kilometrov najnižšia, a to 146 187 kilometrov. Aktuálne sa na Slovensku pohybuje najčastejší vek vozidiel v inzertných ponukách v priemere na úrovni 9,8 roku. To je síce nárast o 0,3 roka v porovnaní s rokom 2016, zároveň ale ide o pokles oproti roku 2017, kedy bola priemerná hodnota veku desať rokov.

Od roku 2015 priemerná cena ojazdených áut stúpla o 690 eur. Vzhľadom na krízu spôsobenú pandémiou vzrástli priemerné ceny ojazdených automobilov na Slovensku od vlaňajška medziročne o 190 eur, a to na hodnotu 6 190 eur. Rast cien je významný aj v ďalších krajinách. „V Slovenskej republike je nárast cien zase o niečo vyšší. Ceny ojazdených automobilov rastú vo všetkých krajinách V4. Na druhej strane sú tu autá mladšie a menej ojazdené. Stále platí, že najlacnejšie, ale aj najviac ojazdené vozidlá ponúka poľský trh,“ doplnil Petr Vaněček.