Úžasný podnikateľský nápad

Za mnohými doménami stojí silný príbeh. No a ten zvyšuje ich cenu. Množstvo podnikateľov totiž v začiatkoch svojej kariéry zaregistrovalo doménu za pár centov a vychovali z nej biznis, ktorý spravil z bežného doménového mena doslova zlatú baňu. Iní zapojili šiesty zmysel a odhadli, o ktoré názvy domén by v budúcnosti mohol byť záujem. Kúpili ich a následne predali s miliónovými ziskami. Vyzerá to tak, že najšťavnatejšie šťuky z doménového sveta sú už vylovené, no ktovie, možno ešte niekde čaká príležitosť za milióny.

VacationRentals.com

Na tejto doméne nič nehľadajte. Je to klasická presmerovaná doména na službu vyhľadávania ubytovania. Trošku luxusnejšieho ako je hostel v Indii. Lenže práve za túto doménu v roku 2007 zaplatila spoločnosť HomeAway neuveriteľných 35 miliónov dolárov. A dôvod? Nechceli, aby sa im na internete zjavila konkurencia a dobrý názov nechceli nechať niekomu inému.

Voice.com

Stránka, ktorá rozhodne nenadchne svojim dizajnom, a pritom jej doména stála 30 miliónov dolárov. Čo stálo za touto kúpou? V roku 2019 doménu Voice.com kúpila spoločnosť Block.com, investičná spoločnosť zameraná na blockchain. Tá plánuje spraviť z nej platformu sociálnych médií založenú na blockchaine. Až čas ukáže, či sa investícia oplatila.

Internet.com

Aj vy ste si mohli takúto doménu zaregistrovať, keď internet štartoval. No komu by napadlo, že o pár rokov neskôr bude mať hodnotu 18 miliónov dolárov. V roku 2009 ho kúpila za túto čiastku mediálna spoločnosť QuinStreet, ktorá vlastní niekoľko významných doménových mien ako InternetNews.com a WebDeveloper.com. Na stránke nič nenájdete, len investičnú ponuku, ktorou môžete prejaviť záujem o kúpu. V tejto aukcii sa ceny už dostáva cez 35 miliónov. Aj na internete teda platí, že najdrahší je nápad. Stránka totiž vyzerá akoby ju robil deviatak zo základnej školy na hodine informatiky.

Hotels.com

Doména slúžiaca na rezerváciu hotelov po celom svete. V roku 2001 ju za 11 miliónov dolárov kúpila spoločnosť prevádzkujúca rezervačné hotelové systémy. Dnes by už samozrejme mala omnoho vyššiu cenu pri prípadnom predaji.

Tesla.com

Ani toto nebola lacná doména. A ani cesta k nej nebola jednoduchá. Zakladateľ spoločnosti Tesla Elon Musk tvrdí, že mu trvalo desať rokov, kým sa dostal k možnosti kúpiť doménu a utratil za ňu 11 miliónov dolárov.

Diamond.com

Ďalšia doména, ktorá potvrdzuje, že najcennejšie veci sú na predaj. Doménu, ktorá je ako stvorená na predaj diamantov kúpila v roku 2006 spoločnosť ICE. Ide však o technologickú firmu, ktorá za doménu utratila 7,5 milióna dolárov a vníma ju ako svoju diamantovú investíciu. Keďže dnes je na predaj. A cenu sa dozvedia len vyvolení.