Nájsť v súčasnosti nemodifikovanú Hondu S2000 je takmer umenie. A ak sa vám to predsa len podarí, pravdepodobne narazíte na druhú bariéru: cenu v astronomickej výške. Zaslúži si Honda S2000 status kultového auta? Koniec koncov, porazilo Ferrari v svetovom prvenstve...

Už v roku 1995

Koncept športového roadsteru so znakom Hondy bol po prvýkrát predstavený na autosalóne v Tokiu už v roku 1995. Sériová verzia bola uvedená na trh v apríli 1999 na oslavu 50. výročia spoločnosti. Názov S2000 odkazuje na objem motora 2,0 litra (presnejšie 1 997 ccm), a pokračuje v tradícii roadsterov S500, S600 a S800 zo 60. rokov minulého storočia.

Honda S2000 (AP2)
Honda S2000 (AP2)
Zdroj: Honda

Nenechajte si ujsť galériu k článku

Vyznačoval sa usporiadaním s motorom vpredu v strede a pohonom zadných kolies. O pohon sa staral radový štvorvalec DOHC-VTEC s kódovým označením F20C, ktorý produkoval výkon od 177–184 kW (241–250 koní) a 208–218 Nm krútiaceho momentu v závislosti od cieľového trhu.

Motor bol spojený výhradne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a samosvorným diferenciálom Torsen. Honda model S2000 marketovala ako „najvýkonnejší atmosférický 4-valec na svete“. Najsilnejšia verzia totiž dosahovala litrový výkon na úrovni 92 kW (125 koní), čím predbehlo aj Ferrari. Prvenstvo jej vydržalo až do roku 2009, kedy Ferrari predstavilo model 458 Italia, ktorý produkoval 126 atmosférických koní na liter (93 kW).

Klub 9 000

To však nie je všetko. Honda S2000 je okrem toho prvým cestným sériovo vyrábaným vozidlom, ktoré bez úprav dokázalo dosiahnuť 9-tisíc otáčok za minútu. To však platí len pre prvú generáciu označovanú ako AP1, ktorá sa vyrábala od roku 1999 do roku 2003.

Honda S2000 (AP1)
Honda S2000 (AP1)
Zdroj: Honda

Nenechajte si ujsť galériu k článku

V druhej generácii (AP2) sa športový roadster dočkal hneď niekoľkých zmien. Prvou bolo uvedenie väčšieho 2,2-litrového motora s označením F22C1 pre severoamerický a japonský trh, ktorý mal znížený obmedzovač otáčok na 8 200 za minútu. A to všetko pri na dnešné pomery už mušej váhe 1 250 kilogramov.

Nástupca už zrejme nebude

Výroba modelu S2000 bola ukončená v júni 2009 a plány na nástupcu boli zrušené v dôsledku krízy v automobilovom priemysle. Honda opätovne potvrdila svoj postoj k plánom nástupcu modelu S2000 po patentoch a prihláškach k ochranným známkam.

Hoci Honda predstavila koncept Sports Vision Gran Turismo v roku 2015 ako potenciálneho nástupcu, išlo len o koncept špeciálne navrhnutý pre hernú sériu Gran Turismo. Celkovo sa za 10 rokov produkcie predalo 110 673 kusov Hondy S2000. Dnes si za pekný kúsok zaplatíte aj vyše 30-tisíc eur.