Žiadne piesty, kľukový hriadeľ, ani chladič, výfuk, či palivová sústava. Ako píše Autobild, vďaka oveľa jednoduchšiemu pohonu, by mali elektromobily v odolnosti predčiť spaľovacie autá. Prinajmenšom v štatistikách STK, sa táto teoretická výhoda zatiaľ neprejavila. Mladé elektromobily majú po dvoch, až troch rokoch, pri prvej generálnej kontrole, skôr zmiešané výsledky. Vyplýva to zo špeciálneho hodnotenia, ktoré zverejnila asociácia STK.
Testovacia organizácia vyhodnotila kontroly na 9,6 milióna vozidlách, ktoré boli vykonané v Nemecku, v období od júla 2021 do júna 2022. V prípade elektrických vozidiel hĺbková analýza zvyčajne ešte nie je možná, pre nedostatok počtu prípadov. V rámci špeciálneho hodnotenia sú teraz k dispozícii závery zistení, pre štyri populárne e-modely. Ide o Nissan Leaf, Renault Zoe, BMW i3 a Tesla Model 3.
Analýza okrem iného ukázala, že obľúbený Renault Zoe, je na prvej kontrole presne v priemere všetkých testovaných áut, s chybovosťou 5,3 percenta. Miera nedostatkov poskytuje informácie o tom, aké percento modelu zlyhá v dôsledku významných problémov. Problémom malého elektromobilu Zoe, je zavesenie prednej nápravy. Predovšetkým lichobežníkové ramená, ako aj tiahla a spojovacie tyče sú často v zlom stave, brzdy tiež.
„Poruchy bŕzd sa vyskytujú častejšie, ako je priemer a to vo všetkých skúmaných e-autách,“ hovorí Dr. Joachim Bühler, výkonný riaditeľ združenia STK. Jedným z dôvodov je rekuperácia. Odbremeňuje brzdy, čo môže viesť k nižšiemu treniu brzdových doštičiek. Bühler radí, aby vodiči elektromobilov pravidelne prudko brzdili, aby sa platničky regenerovali. Vysoká hmotnosť mimoriadne zaťažuje zavesenie náprav. Na druhej strane hrdza nie je problémom, ani v starších elektromobiloch.
Ojazdené BMW i3 má poruchovosť 5,9 percenta, tesne za ojazdeným Renaultom Zoe. S mierou porúch 4,3 percenta, je ojazdený Nissan Leaf o niečo lepší, ako priemer. U neho sú mierne opotrebované brzdové kotúče. Ojazdená Tesla Model 3, sa posúva dozadu, s mierou porúch 8,9 percenta. Z pohľadu STK, sú skúšobné smernice zastarané. Z bezpečnostných dôvodov musí byť vysokonapäťová batéria vyhodnotiteľná počas celého životného cyklu, na čo je potrený prístup k údajom systému správy batérií.