Moderné autá disponujú snímačmi tlaku, ktorý vás v prípade potreby upozorní, že niektorá z pneumatík je mimo tolerancie. Nemusí ísť vždy o defekt, môže sa tak stať aj v prípade porušenia samotného snímača. Sami to môžeme spozorovať zhoršenými jazdnými vlastnosťami, alebo aj vizuálnou kontrolou. Únik tlaku môže byť spôsobený vniknutím cudzieho predmetu, ale aj poškodeným ventilom, alebo ráfikom.

Goodyear pracuje na pneumatikách, ktoré by mohli mať dlhšiu životnosť ako motor auta
Goodyear pracuje na pneumatikách, ktoré by mohli mať dlhšiu životnosť ako motor auta
Zdroj: GoodYear

Bezpečnosť je prvoradá, vozidlo sa snažíme zastaviť na čo najvhodnejšom mieste. Nesmieme zabudnúť na výstražný trojuholník, na upozornenie ostatných účastníkov cestnej premávky. Potrebné je aj použitie reflexnej vesty. V prípade, že sa ocitnete v takejto situácií na diaľnici, je možnosť bezplatne privolať diaľničnú patrolu, ktorá zabezpečí označenie úseku výstražným zariadením.

Náhradné koleso

Výrobcovia od istej doby prestali vozidlá vybavovať plnohodnotnou rezervou. Ak ju však v aute máte, k jej výbave patrí aj zdvihák a kľúč. Prvým krokom pri výmene je zabránenie pohybu vozidla zatiahnutím ručnej brzdy a ideálne aj zaradením rýchlosti. Druhým krokom je povolenie skrutiek kolesa, pokiaľ ešte nie je nadvihnuté. Ďalej pokračujeme umiestnením zdviháku na to určenom mieste pod vozidlom.

Spoznávacím znakom býva šípka, prípadne iné znamenie, ktoré nám napovedá, že v tom bode je karoséria zosilnená. Zdvíhacie zariadenie musí byť umiestnené na rovnej ploche a kolmo k vozidlu. Keď je auto dostatočne nadvihnuté, pokračujeme úplným odstránením skrutiek, zložíme koleso dolu a vymeníme ho za rezervné. Matice uťahujeme do kríža, tak zabezpečíme rovnomerné dosadnutie. Finálne utiahnutie matíc vykonáme až po odstránení zdviháku.