V porovnaní s cenami pred rokom najviac prerobia majitelia dieselov, pretože nafta je medziročne drahšia o približne 40 percent, zatiaľ čo benzín 95 pri súčasných cenách zdražel medziročne o zhruba 20 percent. Úsporné vozidlo nielenže menej škodí životnému prostrediu, ale pre väčšinu motoristov znamená predovšetkým viac eur v peňaženke. Skupina AURES Holdings, pripravila rebríček najúspornejších a zároveň najlacnejších vozidiel s klasickými spaľovacími motormi, ktoré sú ponúkané na sekundárnom trhu.

V septembri bolo na Slovensku doteraz inzerovaných vyše 38-tisíc ojazdených vozidiel. Medzimesačne je teda zatiaľ ponuka konštantná, rovnako tak významne nerastie stredná hodnota ceny, ktorá je aktuálne na úrovni 7 999 eur. „Stabilizácia ceny i ponuky na slovenskom trhu ojazdených áut je veľmi pozitívnym trendom a po viac ako dvoch rokoch je to aj útecha pre všetkých, ktorí si v dnešnej dobe zdražovania palív a energií chcú zaobstarať lepšie vozidlo,“ uvádza Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings, a dopĺňa: „Kým posledné dva roky bolo pre zákazníkov dôležité, aký veľký priestor automobil ponúka, teraz zohľadňujú aj prevádzkové náklady.“

Zo skúseností odborníkov zo spoločnosti AURES Holdings vyplýva, že najúspornejším modelom na trhu s ojazdenými vozidlami je Peugeot 308 1.6 BlueHDI 88 kW z rokov 2014 až 2018, ktorý spotrebuje iba 3,1 litra nafty na 100 kilometrov. Takýto model sa dá na slovenskom trhu aktuálne zaobstarať za mediánovú cenu 11 145 eur, s nájazdom do 130 tisíc kilometrov.

TOP 10 najlacnejších a najúspornejších vozidiel.
TOP 10 najlacnejších a najúspornejších vozidiel.
Zdroj: Aures Holdings

Hneď za ním je Škoda Octavia Combi 1,6 TDI 81 kW Greenline vyrobená v rokoch 2014 až 2016 so spotrebou 3,2 l/100 kilometrov, ktorej mediánová cena je aktuálne 11 490 eur. Pokiaľ človek hľadá úsporné a zároveň lacné auto, s ktorým toho za rok až tak veľa nenajazdí, môže pre neho byť zaujímavou kúpou Smart Fortwo CDI 33 kW z rokov 2007 až 2009 so spotrebou 3,3 l/100 kilometrov, ktorého stredná hodnota ceny je ľahko nad hranicou troch tisíc eur a kilometrový nájazd je stále na veľmi slušnej hranici 136-tisíc.