Aj bez fitka zvládnete toto predsavzatie do pár mesiacov. Ak sa budete držať tých správnych zásad.

Učte sa od úspešných
Kašlite na diéty a knihy o chudnutí. Učte sa od tých, ktorí schudli, vyrysovali telo a nabrali svaly. Dokonca dokazujú, že je možné chudnúť aj bez toho, aby ste sa vzdali obľúbených jedál. Nemusíte počítať ani kalórie ako slečna dni v menštruačnom kalendári. Stačí sa držať zásady šampiónov. V Národnom registri kontroly hmotnosti v USA, sledovali viac ako desaťtisíc ľudí, ktorí významne schudli a dlhodobo si udržali vysnívanú váhu. Ako to dokázali?

·       78 percent začalo každý deň raňajkovať

·       75 percent sa váži najmenej raz týždenne

·       62 percent sleduje televíziu týždenne menej ako desať hodín

·       90 percent cvičilo v priemere asi hodinu hodinu denne

Čo z toho vyplýva? Namiesto sledovania televízie začnite cvičiť. Hodina denne bez ohľadu na tempo vám zmaže prebytočné kilogramy a nemusíte zanevrieť ani na slané lupienky.

Naberte svaly
Zákon ľudského tela je jednoznačný. Svaly spaľujú viac energie ako tuk. Takže potrebujete posilniť svaly a tie následne spália aj hamburger. Makajte. Okrem hodiny kardia denne si doprajte trikrát do týždňa posilnenie svalov. Napríklad drepmi, pretože stehná patria k najväčším svalom v tele a čím budú väčšie, tým menej tuku mať budete.

Stavte na bielkoviny
Sacharidy sú tiež dôležité, ale nič sa nestane, ak vo vašej strave prehodíte výhybku na viac bielkovinových pokrmov. To znamená, že napríklad namiesto kukurice stavíte na fazuľu. Namiesto nízkotučného jogurtu si vybrať grécky. Cereálie vymeňte za poctivý tvaroch s ovsenými vločkami. Čím viac bielkovín, tým menej tuku a viac svalov. Presne to, čo každý chlap chce na svojom tele nakombinovať.

HIIT
Každý deň si dajte HIIT. Vďaka vysokej intenzite cvičenia striedanej s pokojom dosiahnete až o 30 percent rýchlejšie spaľovanie tuku. A na to nepotrebujete ani fitko. Ako HIIT môžete cvičiť beh vonku, angličáky doma alebo pokojne aj drepy. Prakticky všetko s vlastnou váhou.

Jedávajte pestrú stravu
Okamžite zabudnite na diéty, ktoré sú postavené na tom, že máte na tanieri jednotvárnu stravu. Naopak, potrebujete čo najpestrejšie stravovanie. „Mikrobiomová analýza odhalila vzťah medzi výživou, črevnou mikroflórou a mnohými ľudskými chorobami vrátane obezity,“ píše v časopise Nutrition Today odborníčka na výživu Cindy Davisová. A čím pestrejšia strava, tým lepšia mikroflóra a menej obézna postava.